تبیان، دستیار زندگی
محمد اسماعیل مطلق در مورد خدمات رایگان مشاوره فرزندآوری اظهارداشت: بر اساس آمار، اکثریت زوجین خواهان حداقل 2 فرزند هستند؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه خدمات رایگان مشاوره فرزندآوری

مشاوره فرزندآوری

محمد اسماعیل مطلق در مورد خدمات رایگان مشاوره فرزندآوری اظهارداشت: بر اساس آمار، اکثریت زوجین خواهان حداقل 2 فرزند هستند؛ ولی متاسفانه به دلیل تأخیر در فرزندآوری و عدم آگاهی از الزامات فرزندآوری با مشکلات سلامت باروری مواجه می‌شوند که واحدهای خدمات مشاوره ای نیز برای رفع این مشکلات راه‌اندازی شده‌اند.
 
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس فاصله سنی زیاد بین فرزندان و افزایش سن بارداری مادران را از آسیب های فرزندآوری در جامعه خواند و افزود: خدمات فرزندآوری با شناسایی زوجین واجد شرایط در سراسر کشور و ارائه مشاوره های لازم برای فرزندآوری سالم با تضمین سلامت مادر و کودک، ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات فرزند آوری اعم از مشاوره قبل از بارداری و حین بارداری، مراقبت های بارداری و همچنین زایمان طبیعی رایگان ارائه می شود، تصریح کرد: در صورت تشخیص پزشک برای انجام عمل سزارین در مراکز بهداشتی دولتی، فقط 10 درصد هزینه یعنی حدود 100 هزار تومان را فرد پرداخت می کند و در بقیه موارد تقریباً تمام هزینه ها رایگان است.
 
مطلق از ارائه خدمات فرزندآوری در تمام مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی، مراکز جامع سلامت و بیمارستان های دولتی سراسر کشور خبر داد و گفت: در هر یک از این مراکز تیمی متشکل از کارشناس مراقب سلامت، کارشناس مامایی، پزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه برای ارائه خدمات متفاوت به زنان باردار و یا زنانی که قصد بارداری دارند، وجود دارد.
 
به گفته مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، دوره آموزشی 8 جلسه‌ای برای مادرانی که قصد فرزندآوری دارند، برگزار می‌شود. بر این اساس، خدمات مشاوره‌ای پیش از بارداری تا هنگام زایمان به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می‌گیرد.



منبع: فرهنگ نیوز

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .