تبیان، دستیار زندگی
عده ای از جوانان بدون در نظر گرفتن شرایط و شناخت اصول اولیه برای ازدواج، به جای انتخاب عقلانی، تصمیم احساسی می گیرند و در طول زندگی با خرد و عقل زندگی مشترکشان را ارزیابی می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب صحیح در ازدواج، نیازمند فرهنگ سازی است

انتخاب صحیح در ازدواج

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی افزود: عده ای از جوانان بدون در نظر گرفتن شرایط و شناخت اصول اولیه برای ازدواج، به جای انتخاب عقلانی، تصمیم احساسی می گیرند و در طول زندگی با خرد و عقل زندگی مشترکشان را ارزیابی می کنند.
وی اظهار کرد: این نوع تصمیم گیری و رفتار به تدریج باعث به وجود آمدن یک فضای سرد عاطفی بین زوجین و منجر به نتیجه های زیان باری می شود.
حجت الاسلام شیرمحمدی اهدف ازدواج در اسلام را تبیین و تاکید کرد: هدف اصلی ازدواج ایجاد فضای امن روانی برای رشد و ارتقای معنوی افراد در جامعه است، بنابراین جوانان برای انتخاب درست باید به خویشتن خود مراجعه و بر پایه اعتقادات یا اصول اسلامی و تطبیق آن با خود نسبت به انتخاب بهترین گزینه برای زندگی آینده اقدام کنند.
وی به اهمیت تربیت والدین از بدو رشد کودک تا سن ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده ها باید نسبت به رشد فکری، آماده سازی روحی، آگاه سازی و دادن بینش درست از زندگی مشترک به فرزندان توجه و دقت داشته باشند.
کارشناس مسائل ازدواج گفت: بهترین مربی، دلسوزترین افراد و کسانی که از جوان بالاترین شناخت را دارند والدین هستند و جوان باید پدر و مادر خود را به چشم یک مربی برای زندگی خود ببیند.
وی افزود: ازدواج یک موضوع زیرساختی برای داشتن اجتماعی سالم و بدون ناهنجاری های اخلاقی به شمار می آید، بنابراین باید همه کسانی که در امر ازدواج جوانان از جمله خود فرد دخیل هستند، نگاه صحیح، معقولانه و منطقی به این موضوع داشته باشند.
حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان روایات دینی از اهمیت ازدواج، تاکید کرد: با وجود قانون برای کمک و فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان توسط دولت، متاسفانه شاهد کم کاری دولت ها نسبت به این مسئله هستیم.



منبع: www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .