تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط هنرمندان ایرانی در پایتخت آمریکا گشایش می یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان ایران در آمریکا

نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط هنرمندان ایرانی در پایتخت آمریکا گشایش می یابد.

بخش هنری تبیان

نقاشی خط

انجمن دوستی مردم آمریکا و ایران، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نمایشگاه فاخر آثار خوشنویسی و نقاشی خط اساتید برجسته و هنرمند ایرانی همزمان با پانزدهمین سالروز وقوع حملات تروریستی یازدهم سپتامبر برپا می شود. آیین افتتاح این نمایشگاه روز یکشنبه، مقارن با 11 سپتامبر 2016 (21 شهریورماه) با حضور چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری در شهر واشنگتن - پایتخت آمریکا برگزار می شود.

در این نمایشگاه گروهی، آثاری از اساتید بزرگ ایرانی مانند صداقت جباری، الهه خاتمی، محمود زنده رودی و امیر احمد فلسفی به مدت سه هفته در گالری شماره 9 واشنگتن در معرض بازدید هنردوستان و علاقه مندان آمریکایی و ایرانی قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه همچنین گفته شده است: انجمن دوستی مردم آمریکا و ایران بر این باور است که در روزگاری که موج خشونت، افراطی گری، ترور و ناامنی سراسر جهان را فراگرفته و در هنگامه ای که غبار تیره واپس گرایی بر چهره جهان نشسته است، این نمایشگاه ارزشمند هنری که مجموعه ای از آثار فاخر هنرمندان برجسته معاصر ایرانی است، می تواند پیام مردم ایران را که همانا گسترش دوستی، محبت و مدارا برای همه مردم جهان است، به روشنی به افکار عمومی آمریکا منتقل کند.

انجمن دوستی مردم آمریکا و ایران ضمن ارج نهادن به حضور هنرمندان ایرانی به عنوان پیشتازان مبارزه با خشونت عمیقا معتقد است که فرهنگ و هنر همواره مطمئن ترین و سریع ترین راه برای بیان احساسات و انتقال مفاهیم انسانی میان مردم در سراسر جهان است و در جهانی که با گسترش ارتباطات و اطلاع رسانی و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی مرزهای جغرافیایی در آن از میان برداشته شده، باید تلاش کرد که پیام صلح دوستی مردم ایران به درستی به گوش جهانیان برسد.

در پایان نیز اضافه شده است که باید از فرصت سالروز 11 سپتامبر برای بسط و گسترش فرهنگ صلح و دوستی میان مردم آمریکا و ایران بهره گرفت و این رویداد هنری تلاش می کند از این فرصت مغتنم به دست آمده در این مسیر استفاده کند و صدای رسای صلح دوستی ایرانیان را به گوش همه برساند.


منبع: ایلنا