تبیان، دستیار زندگی
هکر رومانیایی ایمیل های هیلاری کیلینتون طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایمیل ها و حساب های کاربری بیش از ۱۰۰ آمریکایی را در شبکه های اجتماعی هک کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هکر ایمیل های کلینتون به 52 ماه زندان محکوم شد

هکر رومانیایی ایمیل های هیلاری کیلینتون طی سال های ٢٠١٢ تا ٢٠١٤ ایمیل ها و حساب های کاربری بیش از ١٠٠ آمریکایی را در شبکه های اجتماعی هک کرده است.

فرآوری: بابایی- بخش ارتباطات تبیان

کلینتون

هکری مشهور به Guccifer که ایمیل های ذخیره شده بر روی سرور خصوصی هیلاری کلینتون را هک کرده و مشکلات فراوانی را برای وی به وجود آورده بود، توسط دادگاهی در آمریکا به ٤ سال و ٤ ماه زندان محکوم شد.

James Cacheris قاضی این دادگاه در Alexandria واقع در ایالت ویرجینیا حکم یاد شده را بر علیه Marcel Lazar Lehel چهل و چهار ساله صادر کرد. وی یک راننده تاکسی در شهر بخارست رومانی است و در ماه مارس گذشته از کشورش به آمریکا مسترد شد.

پس از بررسی اتهامات این فرد در دادگاه او به جرم سرقت هویت و دسترسی غیرمجاز به رایانه های تحت محافظت محکوم گردید. جرم این دو اتهام به ترتیب ٢٤ و ٢٨ ماه است و لذا وی به مجموعا ٥٢ ماه زندان محکوم شده است.

هکر رومانیایی طی سال های ٢٠١٢ تا ٢٠١٤ ایمیل ها و حساب های کاربری بیش از ١٠٠ آمریکایی را در شبکه های اجتماعی هک کرده و به داده های ذخیره شده در آنها دسترسی یافته است. افشای این اطلاعات شخصی کلینتون به تحقیقات اف.بی.ای در مورد نحوه نگهداری اطلاعات محرمانه توسط هیلاری کلینتون انجامید.

این هکر قبلا توانسته بود اطلاعات خصوصی کالین پاول و جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا را هم سرقت کند. وی بعد از تحمل چهار سال زندان در آمریکا باید برای گذراندن هفت سال دیگر محکومیت به رومانی بازگردانده شود.

افزایش حملات سایبری در بریتانیا

گزارش های جدید از افزایش 88 درصدی حملات سایبری به شرکت های بریتانیایی، خبر می دهند.

آخرین گزارش موسسه ی امنیت سایبری هانتزمن (Huntsman) نشان می دهد، حملات سایبری در بریتانیا کم نشده اند، بلکه نسبت به گذشته کمتر افشا می شوند.

این گزارش ادعا می کند، پس از تصویب قانون آزادی اطلاعات، بین ماه آوریل 2015 تا ماه مارس 2016 درمجموع 2 هزار و 48 حمله ی سایبری صورت گرفته است.این نشان می دهد که این نوع حملات نسبت به 1 هزار و 89 مورد در سال قبل، رشد 88 درصدی داشته اند.

گزارش جدید امنیتی دولت انگلستان نشان می دهد که در سال گذشته، بیش از 1.8 میلیون شرکت در این کشور مورد حمله سایبری قرار گرفته اند که برای کشور بیش از 147 میلیارد پوند هزینه داشته است

پیتر ولاکون (Peter Woollacott)، مدیرعامل موسسه ی هانتزمن دراین باره می گوید: «متأسفانه، این کل داستان نیست. تحقیقات ما نشان می دهد که حملات متعددی به شرکت ها صورت می گیرد که تنها میزان اندکی از آن شناسایی می شوند.»

وی تصریح کرد: «مشکل از جایی شروع می شود که سازمان های تحت حمله، شروع به جمع آوری گروه امنیتی به صورت اضطراری می کنند؛ اما تحلیل و تأیید اطلاعات به صورت دستی بسیار دشوار است. تهدیدات هوشمند نیاز به توجه فوری و تحلیل مداوم دارند. البته این در حالتی است که 84 درصد از حملات سایبری در جهان در کمتر از یک روز اجرا می شوند و گروه امنیت زمان زیادی برای تشخیص و کنترل اوضاع ندارند.»

از سویی دیگر بخش مالی تنها 3 درصد از حملات را تحمل می کند اما بیشترین میزان صدمات می تواند به این بخش ها وارد شود. این کارشناس همچنین می گوید: «پاسخ ساده است، اگر حملات شناسایی نشوند، اصلاً عجیب نیست. برای جلوگیری از این مشکلات شرکت ها باید سیستم هشدار حملات خود را هوشمند کنند تا از این دسته از رخدادها به موقع آگاه شوند. این سیستم ها زمان و هزینه ی لازم برای مقابله با حملات را کاهش می دهند و از سویی دیگر مسائل این چنینی را طبق قانون افشاء و عمومی می کنند.»

قابل ذکر است گزارش جدید امنیتی دولت انگلستان نشان می دهد که در سال گذشته، بیش از 1.8 میلیون شرکت در این کشور مورد حمله سایبری قرار گرفته اند که برای کشور بیش از 147 میلیارد پوند هزینه داشته است.


منبع: ایتنا، سایبربان