تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت : كسانی كه به ادعای خود غیبگو بوده و رازهای پنهانی مردم را فاش می سازند از آیین اسلام دور می باشند. وی روز یكشنبه در درس تفسیر خود در قم خاطرنشان كرد : هم افراد غ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فالگیری حرام است

حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت : كسانی كه به ادعای خود غیبگو بوده و رازهای پنهانی مردم را فاش می سازند از آیین اسلام دور می باشند.

وی روز یكشنبه در درس تفسیر خود در قم خاطرنشان كرد : هم افراد غیبگو و هم كسانی كه به آنها مراجعه می كنند گناهكار محسوب می شوند.

وی یادآور شد : این افراد در حقیقت به كتاب آسمانی كافر شدند و از آیین مقدس اسلام روی برگرداندند.

این مرجع تقلید اضافه كرد : هر گونه غیبگویی و خبر از آینده دادن در اسلام در زمان غیبت معصوم حرام است .

آیت الله مكارم شیرازی گفت : این افراد گاهی باعث از هم گسیختگی و فساد در جوامع انسانی خواهند شد.

این مرجع تقلید یادآور شد : گاهی برخی مطبوعات نیز می توانند منشا فساد در جامعه باشند و امروز تعداد آنها نیز در حال افزایش می باشد.

آیت الله مكارم شیرازی خاطرنشان كرد : افراد سلطه گر وقتی بخواهند بر حریف خود غلبه كنند از طریق این نشریات افكار عمومی را بر علیه وی تحریك و اذهان را مخدوش می سازند.

وی ادامه داد : دولتهای استكباری نیز كشورهای جهان سوم را كه تسلیم آنها نمی شوند با هجمه های مختلف مورد تهدید و نكوهش قرار می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : برخی شاعران بی خرد با مداحی خود باعث « مذمت » و كسر شان اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) می شوند.

آیت الله مكارم شیرازی افزود : شاعر مداح باید مدافع ایمان و ارزشهای اخلاقی در جامعه باشد.