تبیان، دستیار زندگی
نده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بسیاری از بندگان خدا در طول عمر خود فرار از خدا دارند سر مختص عمره این است كه این فرار را به سوی خدا تبدیل كند. حجت‌الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینكه سفر م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام قمی: حج از سمبلیك ترین مناسك شریعت اسلام است

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بسیاری از بندگان خدا در طول عمر خود فرار از خدا دارند سر مختص عمره این است كه این فرار را به سوی خدا تبدیل كند.

حجت‌الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینكه سفر معنوی حج فرار از همه زشتی‌ها، كینه‌ها و حسادت‌ها است، گفت: در سفر حج انسان خودش را به دامن حضرت حق تعالی می‌اندازد و همان‌طور كه در ظاهر به پرده كعبه متوسل می‌شود از نظر باطنی نیز خود را در دامن حضرت حق قرار می‌دهد و تلاش می‌كند در پناه لطف بیكران احدیت قرار بگیرد.
وی در ادامه افزود: پی بردن به سر عمره دانشجویی و هر عمره دیگری مستلزم آن است كه انسان معرفت و بنیش خود را تكامل بخشد و تلاش كند تا برای رسیدن به این مرحله از استغفار بهره‌مند شود.
حجت‌الاسلام قمی با تاكید بر اینكه عمره دانشجویی علاوه بر تهذیب نفس و خودسازی در مسائل اجتماعی و گفتگوی بین نقش خواهد داشت، اظهار داشت: تجربه سالیان گذشته نشان داده است كه حضور جمع گسترده دانشجویان متدین و اهل سیر و سلوك در حرمین شریفین همواره برای زائران كشورهای دیگر هم یك اسوه و الگو بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان تاكید كرد: جامعه جهانی در قرن 21 به شدت نیازمند الگوهایی مانند جوانان متدین عازم عمره دانشجویی است زیرا این جوانان نشان داده‌اند كه می‌توان علم و دین را توامان داشت.منبع :ستاد عمره