تبیان، دستیار زندگی
ود دهمین كنفرانس بین المللی مركز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر , دهم آذرماه با حضور حجت الاسلام خاتمی در لبنان برگزار می شود. به گزارش مهر موضوع امسال كنفرانس دو روزه كه با عنوان كلی « كلمه سوا » در لبنان و جهان عرب شنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنفرانس بین المللی امام موسی صدر هفته آینده با حضور آقای خاتمی در بیروت برگزار می شود

دهمین كنفرانس بین المللی مركز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر , دهم آذرماه با حضور حجت الاسلام خاتمی در لبنان برگزار می شود.
به گزارش مهر موضوع امسال كنفرانس دو روزه كه با عنوان كلی « كلمه سوا » در لبنان و جهان عرب شناخته می شود , توسعه انسانی است و دهها نفر از متفكران مسلمان و مسیحی از لبنان و كشورهای دیگر تحقیقات خود را درباره توسعه انسانی از دیدگاه ادیان , آخرین یافته های علمی جهان , شرایط موجود در كشورهای عربی و اسلامی و نیز توسعه انسانی در اندیشه و عمل امام موسی صدر ارائه می دهند.
این كنفرانس در سه روز , دهم تا دوازدهم آذرماه برگزار خواهد شد.
خاتمی نخستین بار در سال 1375 هنگامی كه رئیس كتابخانه ملی ایران بود به لبنان سفر كرد و با ایراد سخنرانی و حضور و گفتگو در مجامع علمی و فرهنگی طوائف مختلف , بویژه ایراد سخنرانی تاریخی در دانشگاه مسیحیان « كسلیك » و مصاحبه با رسانه های لبنانی اندیشه و دیدگاه های خود را درباره دین و چالش های معاصر و نیز نسبت با عقل , علم و تكنولوژی مطرح كرد.
به گزارش موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر , خاتمی , متفكر نو اندیش برخاسته از تمدن ایران اسلامی , عنوانی بود كه مطبوعات و متفكران لبنان در پایان سفر اول به وی دادند. وی بار دیگر نیز به لبنان سفر كرد. « خاتمی معماری گفتگوی تمدن ها در لبنان و تلاش برای صلح جهانی » شاید پرمعناترین عنوانی بود كه برخی رسانه های لبنان آنهم با توجه به سوابق تمدنی و شرایط روز و موقعیت استراتژیك لبنان برای جمع بندی سفر او انتخاب كرده بودند.
خاتمی برای سومین بار دهم آذر به لبنان می رود.