تبیان، دستیار زندگی
سلولیت در واقع چربی های زیر پوستی هستند که در مکان هایی از بدن بیش از حد تجمع پیدا می کنند و به شکل برآمدگی در زیر پوست ظاهر می شوند. سلولیت مضر نیست و بیشتر مردم با مشاهده آن به فکر درمان برای کمک به برگشت زیبایی آن قسمت از اندامشان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهان دارویی مفید در سلولیت (١)

سلولیت در واقع چربی های زیر پوستی هستند که در مکان هایی از بدن بیش از حد تجمع پیدا می کنند و به شکل برآمدگی در زیر پوست ظاهر می شوند. سلولیت مضر نیست و بیشتر مردم با مشاهده آن به فکر درمان برای کمک به برگشت زیبایی آن قسمت از اندامشان هستند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
گیاهان دارویی

داشتن سلولیت حتماً به معنای اضافه وزن نیست و این مشکل در افراد لاغر در برخی نواحی دیده می شود. به هر حال، کاهش وزن موجب کاهش سلولیت می شود. شیوع سلولیت در زنان بیشتر است و احتمال تکرار آن در خانواده به صورت ارثی بالا است. از علل دیگر موثر در بروز سلولیت می توان به گرفتن رژیم های غذایی بسیار فقیر، متابولیسم پایین، کاهش وزن در برخی موارد، ضعف عضلات، فقدان فعالیت فیزیکی، کم آبی بدن (دهیدراسیون)، میزان کل چربی بدن، ضخامت و رنگ پوست، ... اشاره کرد.

هیچ درمان قطعی و بدون برگشتی در مورد سلولیت وجود ندارد. ما چند مورد را که به پیشگیری و درمان نسبی سلولیت کمک می کنند به اختصار برای شما جمع آوری کردیم.

استفاده از Grape seed (عصاره هسته انگور) برای پیشگیری و درمان سلولیت

عصاره هسته انگور یک آنتی اکسیدان است؛ در حفظ و نگهداری قابلیت ارتجاعی (الاستسیته عروق خونی) عروق موثر است. عصاره هسته انگور در پیشگیری از کهولت، پیر شدن پوست و تقویت بافت عضلانی موثر است و از همه لحاظ می تواند در پیشگیری از سلولیت و درمان نسبی آن مفید باشد. همچنین عصاره هسته انگور شامل فلاوونوئیدها است و با تقویت عروق کوچک خونی و جریان لنفاوی به گردش خون در پاها کمک کرده و از گسترش سلولیت جلوگیری می کند.

عصاره هسته انگور

استفاده از Horse Chestnut (عصاره دانه شاه بلوط هندی) برای درمان سلولیت

این عصاره در پیشگیری از بیماری های مربوط به عروق مانند واریس و در واقع پیشگیری از آسیب به عروق خونی مفید است و دارای اثر ضد التهابی می باشد. عصاره شاه بلوط هندی باعث کاهش سایز منافذ دیواره مویرگ ها و در نتیجه باعث بهبود جریان و گردش خون در پوست می شود که کمک بسزایی در پیشگیری و درمان سلولیت دارد.

گیاه جینکوبیلوبا یک آنتی اکسیدان موثر و عالی است. این گیاه موجب تسهیل جریان خون و گردش خون می شود و در درمان سلولیت موثر است

در سلولیت فشار زیاد بر روی عروق لنفاوی موجب اختلال در تخلیه لنف و جریان خون در موضع خاصی می شود و در نتیجه اختلال جریان خون؛ مواد شیمیایی و سموم حاصل از متابولیسم، در دیواره ها رسوب کرده و در نهایت با تشکیل بافت فیبروزه اطراف بافت چربی سلولیت بروز می کند که ایجاد بافت ناهموار و دفرم شدن ظاهر پوست می شود.
سلولیت به دلیل ساختاری با رعایت برنامه غذایی و ورزش بهبود خواهد یافت ولی این بهبود قابل توجه نیست و نیاز به استفاده از درمان های کمکی دارد و البته در نهایت به طور کامل حذف نخواهد شد.

استفاده از Gotu Kola (گوتا کولا یا آب بشقابی) و درمان سلولیت

گیاه گوتا کولا یک درمان موثر در سلولیت است. این گیاه بدن را در ساخت کلاژن که در ایجاد سلولیت، کاهش ساخت کلاژن داریم، تحریک می کند. همچنین به تقویت سیستم گردش خون و کمک به پیشگیری از سلولیت و درمان آن کمک بسزایی می کند. این گیاه دیوار رگ ها را تقویت می کند و از آسیب به دیوار آن ها و نشت سلولی و پدیده سلولیت جلوگیری می کند. این گیاه همچنین در درمان سلولیت موجب افزایش انعطاف پذیری در بافت همبند و استحکام پوست می شود. عصاره این گیاه را می توان در غالب مکمل های غذایی، کرم و یا از طریق تزریق در بافت در مزوتراپی استفاده کرد.

گیاه آب بشقابی

استفاده از Ginkgo biloba (جینکوبیلوبا) جهت درمان سلولیت

گیاه جینکوبیلوبا یک آنتی اکسیدان موثر و عالی است. این گیاه موجب تسهیل جریان خون و گردش خون می شود و در درمان سلولیت موثر است.

آیا Caffeine (کافئین) در بهبود سلولیت موثر است؟

این ماده ترکیب اصلی اغلب کرم های مربوط به درمان سلولیت است. کافئین در درمان سلولیت بسیار تأثیرگذار است. کافئین به افزایش جریان خون کمک می کند و باعث رها کردن چربی ها از دیواره سلولی و آزاد شدن آن به گردش خون می شود. همچنین کافئین باعث افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی ها می شود. این ماده می تواند به استحکام پوست کمک کند.

ادامه دارد...


منبع: آوای سلامتی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.