تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی   در دیدار گروهی از كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از به انحصار در آوردن علوم توسط كشورهای غربی به شدت انتقاد كردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشورهای غربی به دنبال انحصاری كردن علوم هستند

حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی   در دیدار گروهی از كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از به انحصار در آوردن علوم توسط كشورهای غربی به شدت انتقاد كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با بیان اینكه وظیفه هر انسان  مسلمان است كه بر قوت و عزت و اقتدار اسلام در جهان بیافزاید گفتند: وظیفه هر مسلمان است كه برای سربلندی اسلام در جهان تلاش كند و در مقابل دشمنان اسلام مأیوس و مرعوب نشود.
ایشان پیشرفت مسلمانان در تمام رشته‌های علوم را خواستار شدند و تأكید كردند: مسلمانان باید در زمینه علوم به نوعی پیشرفت داشته باشد كه دیگران از آنها حساب ببرند. نه اینكه تحت تأثیر قدرت بیگانگان قرار بگیرند و در بسیاری از مواضع عقب‌نشینی كنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفتند: قوای مسلح ایران لازم است خود را به سلاح‌های روز دنیا مسلح كنند تا بتوانند در این دنیای آشوب زده از حیثیت خود دفاع كرده و در سایه این اقتدار كسی به خود جرأت تجاوز به این كشور را ندهد.
ایشان توانمندی‌های دفاعی ایران را ابزار تعرض به سایر كشورها ندانستند و تصریح كردند: ما نمی‌خواهیم به هیچ كشوری تعرض كنیم، ولی برای دفاع از اسلام و جلوگیری از تعرض و تجاوز دشمنان باید خود را به تجهیزات مجهز كنیم تا كسی در برابر ما زور گویی نكند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  با انتقاد از كسانیكه حرف منطقی را نمی‌پذیرند و با زبان زور و تهدید سخن می‌گویند افزودند: غرب به ما می‌گوید به سوی توسعه و علم حركت نكنید و در جای خود بایستید؛ مگر علم انحصاری كه تنها در اختیار آنها باشد. امریكا و انگلیس به دنبال ایجاد انحصار علم برای خود هستند در حالی كه همه بشر باید از حق در اختیار داشتن علوم بهره‌مند شوند. ولی وقتی غرب مشاهده می‌كند كه سایر كشورها هم به علوم مختلف دست پیدا می كنند به دنبال جلوگیری این پیشرفتها هستند.
ایشان با بیان اینكه اگر كشورها به دنبال توسعه علم و قدرت نروند ناچار مغلوب كشورهای قدرتمند خواهند شد افزودند: در اسلام تأكید شده است كه مسلمان نباید ضعیف باشد. خداوند مسلمان ضعیف را دوست ندارد. ما به دنبال استثمار سایر كشورها نیستیم. اسلام برای كل بشریت خیر و سعادت می‌خواهد.