تبیان، دستیار زندگی
ج حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار حجازی نظام اسلامی را یك فرصت الهی ارزیابی كرد كه باید بیشترین استفاده را از آن برد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأكید حضرت آیت الله جوادی آملی بر طهارت بسیج

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار حجازی نظام اسلامی را یك فرصت الهی ارزیابی كرد كه باید بیشترین استفاده را از آن برد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به برگزاری چندین یادواره شهدای نیروی انتظامی و پنج هزار و دویست شهید استان قم آن را موجب معطر شدن شهر قم عنوان كرد و گفت: معطر شدن یك لغت ادبی نیست بلكه واژه‌ای است دینی كه دین آن را به ما آموخت. معطر كردن یك منطقه كوچك آسان است ولی معطر كردن كشوری كه مرز آن هزاران كیلومتر است بسیار مشكل است، با سخنرانی و گفتن و كتاب نوشتن معطر نمی‌شود. این كشور تنها با خون معطر می‌شود.
وی پاك كردن یك منطقه كوچك و سطحی آلوده شده را ممكن دانست و با بیان اینكه در دوران طاغوت این كشور تا اعماق خود آلوده شده بود خاطر نشان ساخت: ایران در گذشته تا اعماق خود آلوده شده بود و با سخنرانی و كتاب پاك نمی‌شد. از این رو شهدای ما كار كوچكی انجام ندادند. و ارزش كار آنها بسیار زیاد است.
ایشان یادآور شد: هر خدمت، سازندگی و كار ثوابی كه در این كشور انجام شود اولین ثواب آن را در نامه عمل امام خمینی (ره) و شهدا می‌نویسند بعد برای مسئولین،
وی نظام جمهوری اسلامی ایران را یك فرصت طلایی كه همیشه نیز وجود نخواهد داشت معرفی كرد و افزود: انقلاب یك فرصت طلایی است همیشه هم در اختیار ما نخواهد بود، حوادث و مسایل سیاسی هم خبر نمی‌كند. گاهی همه نیروها بسیج می‌شوند كه یك نفر روی كار بیاید ولی نمی‌آید و یا برعكس. حالا كه این فرصت در اختیار آمد باید قدر آن را دانست.
آیت الله جوادی آملی بسیج را قشر میانی جامعه معرفی كرد و توضیح داد: اگر ما سعی كنیم اكثر نیروهای بسیج كه جوان هستند را با طهارت نگه داریم و این كشور آسیبی نخواهد دید. كشورداری در شرایطی كه چهار طرف آن گرگ است كار آسانی نیست. مهم‌ترین كار ما عقل و ایمان است. خدای ناكرده دیر بجنبیم از چهار طرف گرگ‌ها به ما حمله می‌كنند.
وی وعده و كمك‌های الهی را دائمی و همیشگی عنوان نكرد و گفت: اگر دشمن نود و نه برابر ما توان نظامی دارد یقین داریم كه خداوند به ما كمك خواهد كرد این در صورتی است كه در همین یك درصدی كه در اختیار ماست به بیراهه نرویم.