تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار با فرمانده و مسولین نیروی مقاومت بسیج ، فرمان تشكیل بسیج توسط حضرت امام ''ره'' را شبیه یك معجزه دانست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل بسیج از ماندگارترین یادگاران دوران حضرت امام ''ره'' است

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار با فرمانده و مسولین نیروی مقاومت بسیج ، فرمان تشكیل بسیج توسط حضرت امام ''ره'' را شبیه یك معجزه دانست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان  ایشان  افزود: واقعا این فرمان حضرت امام شبیه به یك معجزه بود و تصور آن را نمی توان كرد كه تشكیل یك ارتش چند میلیونی با این هزینه كم چگونه تحقق یافت و ما فقط امكان تحقق دستور امام، مبنی بر تشكیل ارتش 20 میلیونی را در بسیج می بینیم.
آیت الله فاضل لنكرانی با توجه به خلوص بالای حضرت امام'' ره'' فرمود: من فكر می كنم واقعا آن خلوص و نیت پاك حضرت امام بود كه با الهام خداوند، بسیج را به وجود آورد.
وی از تعبیر حضرت امام''ره'' كه بسیج شجره طیبه است یاد كرد و گفت: تعبیر بسیار زیبایی امام داشت كه بسیج شجره طیبه است و این مطلب ریشه قرآنی دارد و نباید تردید داشت كه این الطاف الهی بوده است.
این مرجع شیعه با اشاره به خدمات بیست و شش ساله بسیج فرمود: هر چه از عمر این نهاد مقدس می گذرد آثار خدمات و ارزش آن بیشتر آشكار می شود و من فكر می كنم اگر بسیج در این كشور نبود و این بسیجی ها را ما در مملكت نداشتیم چه می شد، ما باید همیشه این در نظرمان باشد كه بسیج بود كه هزاران مشكل این كشور را حل كرد و با تلاش آنها بود كه ما این همه توطئه، ناامنی و فساد را از سرراه برداشتیم.
وی از زحمات بسیجیان در عرصه های مختلف تشكر كرد و گفت: اگر امروز مردم ما در آرامش خاطر و امنیت كامل زندگی می كنند به بركت بسیج است.
آیت الله فاضل خطاب به بسیجیان فرمود: عزیزن بسیجی باید در نظر داشته باشند كه تمام كارهای آنها عبادت است و هرگز به خود تردید راه ندهند كه كارشان در نزد خدای متعل بی اجر است بلكه تمام كارهایتان در پیشگاه خداوند، محفوظ است و این لطف الهی است كه به شما این امكان را داد كه خدمتگذار ، خلقی انقلابی چون ملت ایران باشید و این نعمت الهی را شاكر باشید و آن را ارزشی بسیار بالا بدانید.
در ابتدای این دیدار سردار حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج گزارشی از وضعیت این نهاد مقدس ارائه داد و گفت: استقبال جوانان از برنامه های بسیج بسیار بالا است و ما شاكریم كه این اشتیاق در جوانان از ابتدای تشكیل بسیج بوده و همیشه در تمام مقاطع انقلاب از دفاع مقدس تا كنون جوانان غیور ما در صحنه بوده اند و ما باید تمام تلاشمان را بكار گیریم تا این نعمت الهی را پاس داریم.