تبیان، دستیار زندگی
ود  طلاب و دانشجویان بسیجی سراسر کشور، راه‌اندازی بدون تاخیر تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای را خواستار شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، طلاب و دانشجویان بسیجی سراسر کشور در بیانیه پایانی مراس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت‌های هسته ای در سایت هسته ای نطنز بدون تاخیر باید آغاز شود

طلاب و دانشجویان بسیجی سراسر کشور، راه‌اندازی بدون تاخیر تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، طلاب و دانشجویان بسیجی سراسر کشور در بیانیه پایانی مراسم تشکیل حلقه انسانی به دور تأسیسات نطنز، راه اندازی بدون تاخیر این تاسیسات و تعلیق امتیازهای داده شده نظیر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و تعلیق قطعه ‌‏سازی را خواستار شدند.
در این بیانیه آمده است: عناد دشمنان با انقلاب یک روز به شکل جنگ، روزی به شکل تهاجم فرهنگی، روزی به قالب تحریم اقتصادی و اینک جنگی برای محرومیت از دانش و فناوری هسته ‌‏ای و ایجاد آپارتاید علمی نمود پیدا می کند و عجیب آنکه دشمنان درهمه جبهه ‌‏ها عده‌‏ ای معلوم‌‏ الحال بوده ‌‏اند.
طلاب و دانشجویان می‌افزایند: امریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان، کشورهایی که طی دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق را به انواع سلاح‌‏ های شیمیایی و میکروبی مجهز کردند تا بلکه این موسی مبعوث در عصر فرعونیت مدرن را با سحر ساحران خویش از مهلکه به درکنند و چه ذلیلانه در این وادی باختند. ما دانشجویان دانشگاه‌‏‌ها و طلاب حوزه‌‏های علمیه کشور به عنوان قطره‌‏ ای کوچک در دریای ملت ایران، درحالی که از دستیابی فرزندان این ملت به چرخه سوخت اتمی علی ‌‏رغم تمامی محدودیت‌‏ ها، محرومیت‌‏ ها، تحریم‌‏ ها و کارشکنی ‌‏های دشمنان به خود می‌‏ بالیم و ضمن اعلام حمایت همه ‌‏جانبه خویش از این دستاورد بزرگ و اعلان آمادگی خویش برای دفاع و پاسداری از آن، بیان می‌‏داریم:
1ـ به کشورهای اروپایی مذاکره ‌‏کننده و همچنین شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار گوشزد می ‌‏کنیم و اعلام می ‌‏کنیم دست از لجاجت و درنده‌‏ خویی برداشته و این را به خاطر داشته باشید که آزموده را آزمون خطاست و مواجهه با ملت ایران بدون هیچ شک و شبهه ‌‏ای نتیجه ‌‏ای جز شکست برای شما نخواهد داشت و این مردم در راهی که انتخاب کرده‌‏ اند مطمئن و استوارند.علی ‌‏رغم دشمنی‌‏ های شما بدون هیچ کمکی از سوی سایرین و با توکل به خداوند متعال به دستاوردهای بزرگی دست یافته است و این بار نیز همچون گذشته به اهداف خویش نائل خواهد شد و شکست، زبونی، خواری و حقارت برای شما باقی خواهد ماند.
2ـ سخنان رئیس‌‏جمهور محترم در سازمان ملل ‌‏متحد و اعلام آمادگی ایران برای گسترش روابط با شرکت‌‏ های دولتی و خصوصی سایر کشورهای جهان، این واقعیت را به خوبی آشکار می‌‏ سازد که ایران در فضای منطقی و به دور از خصومت و دشمنی تنها در پی دستیابی به حق مسلم خویش است. ایران را به سلاح اتمی نیازی نیست زیرا بزرگ‌‏ ترین و ارزشمند ترین سلاح‌‏ها برای دفاع از این مرز و بوم اعتقاد به عناصر کارآمدی است که ذهن مادی شما قدرت‌‏ های استکباری از درک و شناخت آن عاجز است. عناصری همچون ایمان دینی، ولایت‌‏پذیری، منطق مهدویت وانتظار فرج، نهراسیدن از مرگ و شهادت‌‏طلبی، سلاح‌‏هایی است که پوزه دشمنان را در عرصه‌‏های پیکار به خاک مالیده است.
3ـ آنچه امروز بشریت را تهدید می‌‏کند، بهره‌‏مندی قدرت ‌‏های مستکبر از سلاح‌‏های هسته ‌‏ای است که بر خلاف موازین حقوقی از جمله پیمان NPT که در آن بر خلع سلاح این کشورها تأکید شده است، هیچ‌‏ گونه تمایلی برای از بین بردن این سلاح‌‏ها وجود ندارد. از آژانس بین ‌‏الملی انرژی ‌‏اتمی و سایر سازمان‌‏ های بین ‌‏المللی انتظار می‌‏رود مطابق این قوانین برای برقراری عدالت در برخوردهای خود به خلع سلاح کشورهای دارنده سلاح هسته ‌‏ای از جمله اسرائیل این فرزند نامشروع و و ناخلف دنیای استکبار اقدام کند.
4ـ از دولت ایران و به ویزه دستگاه سیاست‌‏ خارجی آن انتظار می‌‏رود با حفظ مواضع مقتدرانه گذشته و ضمن جبران امتیاز دهی‌‏ های صورت گرفته در دولت سابق با توجه به عدم تمکین کشورهای اروپایی و زیاده ‌‏خواهی ‌‏های گستاخانه و بی‌‏ شرمانه آنها نسبت به تعلیق امتیازهای داده شده نظیر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، تعلیق غنی ‌‏سازی و قطعه ‌‏سازی تصمیم عاجل را اتخاذ کند و در این راستا راه‌‏ اندازی مجتمع غنی‌‏ سازی نطنز از اولین خواسته‌‏ های ماست که باید بدون هیچ‌‏ گونه تأخیری صورت گیرد.