تبیان، دستیار زندگی
ست   مدیركل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ،این استان را مركز نرم افزاری جهان اسلام و تشیع دانست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی گفت: پرورش عالمان شجاع و محافظ دین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قم مركز نرم افزاری جهان اسلام و تشیع علوی است

مدیركل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ،این استان را مركز نرم افزاری جهان اسلام و تشیع دانست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی گفت: پرورش عالمان شجاع و محافظ دین در لباس مرجعیت، فقاهت و تبلیغ، تاسیس حوزه مقدسه قم در هشتاد سال قبل، و سپس پایه گذاری مراكز علمی و تحقیقاتی علوم اسلامی و همچنین حضور طلاب خارجی بیش از 90 ملیت جهان دراستان قم را باید از آثار این خیر و بركت است و بدون مبالغه باید اعتراف كنیم كه امروز، قم به مركز نرم افزاری جهان اسلام و تشیع علوی تبدیل شده است . قم همان شهری است كه در سده اخیر ، بزرگترین نهضت بازگشت انسان به هویت خویش، به رهبری مردی بزرگ از آن آغاز شده است.
حجت الاسلام رسایی خاطرنشان كرد: از حدو د چهار سال قبل مقام معظم رهبری فصل جدیدی را در فرآیند تحقق اهداف اسلامی در دنیای امروز گشودند و به سخت ترین مرحله آن یعنی تشكیل دولت اسلامی اشاره كردند و درهمین راستا همگان را به مهم ترین بحث تئوریك نظام، یعنی نهضت نرم افزاری توجه دادند. به لطف الهی، دولت نهم نیز با شعار '' گامی به سوی دولت اسلامی '' با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد. اهتمام این دولت به محوری ترین شعار انقلاب یعنی '' تحقق عدالت درتمام ابعاد'' فرصتی طلایی برای مراكز علمی و پژوهشی فراهم آورد تا با تولید و نشر معارف اسلامی به تحكیم ارزشهای انقلاب و ارتقای نهضت اسلامی بپردازند كه به لطف الهی این نعمت بزرگ درشهر مقدس قم مركزیت یافته است.
وی تصریح كرد: دولت نهم اولین گام برای رسیدن به این قله مرتفع در ظرف بیست سال آینده است و روشن است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یكی از ارگان های موثر فرهنگی كشور، نقش مهمی در رساندن جامعه به اهداف فرهنگی این برنامه دارد و اما استان قم با ظرفیت های معنوی، مردمی، علمی و پژوهشی نهفته در آن می تواند نقش بسزایی در مهندسی فرهنگ كشور داشته باشد. با كمی دقت و تامل به این نتیجه خواهیم رسید كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تنها اداره ای در این استان است كه علاوه بر وظایف استانی خود، ظرفیتی درسطح ملی و حتی فراملی دارد و این نكته بار مسولیت ما و شما را سنگین تر می كند.
وی با اشاره به برنامه های مدیرتی جدید اداره كل گفت: سازمان وضعیت نرم افزاری و سخت افزاری اداره و تلاش برای ارتقای جایگاه سازمانی آن، ایجاد تحول اساسی مبتنی بر اصول و ارزش های انقلاب در مناسبات و روابط اداری و فرهنگی، تشكیل اتاق فكر و برنامه ریزی فرهنگی برای ارتقای فرهنگی استان و الگو سازی برای ارائه به مركز، برطرف كردن نیازهای فوری فرهنگی و هنری استان، نظارت دقیق و قانونی در عرصه نشر-بدون سخت گیری های غیرمنصفانه نسبت به آثار تدوین شده در دفاع از آرمان های انقلاب كه متاسفانه پیش از این در هیات نظارت بر كتاب حاكم بوده است- ارتقا و شكوفایی فرهنگی و هنری استان ، حمایت از نیروهای متعهد و فعال در عرصه فرهنگ و هنر، كمك به وزیر محترم در تبین نظریه دولت اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر، سازماندهی و انتقال ظرفیت های فرهنگی و هنری مراكز تحقیقاتی و پژوهشی به مركز وزارتخانه، انتقال دغدغه های مراجع معظم تقلید و علمای دین و روحانیون محترم به وزیر محترم، ایجاد سهولت برای ارتباط ظرفیت علمی و فرهنگی مراكز پژوهشی و تحقیقاتی با مدیران وزارتخانه از جمله برنامه هاست.