تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی   در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و گروهی از مدیران این وزارتخانه به حفظ استقلال كشور اسلامی ایران و ایستادگی در برابر كشورهای متكبر جهان تأكید كردند. به گزارش خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشورهای غربی به نام دموكراسی، استبداد را حاكم كرده‌اند

حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی   در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و گروهی از مدیران این وزارتخانه به حفظ استقلال كشور اسلامی ایران و ایستادگی در برابر كشورهای متكبر جهان تأكید كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به حوادث كشور فرانسه آن را نتیجه استبداد عنوان كردند و فرمودند: این حوادث که در این کشور رخ میدهد  نشان داد كه كشورهای مدعی آزادی به نام قانون و دموكراسی، استبداد را رقم زده‌اند و اقشار مختلف را تحت فشار قرار داده‌اند. آنان به دیكتاتوری خود نام قانون گذاشته‌اند و با تمام جهان از موضع آمرانه صحبت می‌كند.
ایشان در ادامه مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ استقلال و عدم تمكین در برابر قدرت‌های استكباری را مورد تأیید قرار دادند و گفتند: این مواضع باعث شده است دشمنان اسلام در صدد دسیسه‌چینی و فشار بر ضد ایران باشند. متأسفانه سران برخی از كشورهای اسلامی بر اساس تسلیم، نسبت به خواست قدرت‌های استكباری عمل می‌كنند.
در ادامه ایشان افزودند  ایستادگی ملت ایران برابر در مقابل استكبار جهانی را مهم‌ترین عامل كینه‌توزی دشمنان ارزیابی كردند و ادامه دادند: نظام اسلامی شعار مقاومت در جهان سرداده است و این برای كسانی كه نابودی ما را آرزو می‌كنند خیلی گران تمام شده است. در این هنگام كه دشمنان اعلام موجودیت جمهوری اسلامی را بر خود دشوار می‌بینند می‌طلبد كه همگان با یكدیگر همكاری و اتحاد داشته و مواضع اسلامی خود را حفظ كنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان، توسل به و جود نازنین حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) را برای حل مشكلات، مهم و ضروری دانستند و تأكید كردند: دستگاه دیپلماسی كشور بینش، بصیرت و تدبیر والایی را از خود نشان دهد و از افراط و تفریط بپرهیزد.