تبیان، دستیار زندگی
د. "اورنگ حمیدیان"، "محمد عشرتی" و "مسعود اللهیاری" اعضای این تیم سه نفره هستند كه هم‌اكنون در مرز ایران و تركیه بسر می‌برند و روز چهارشنبه وارد خاك تركیه خواهند شد. به گزارش خبرنگار تبیان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه دوچرخه‌سوار تهرانی در اقدامی نمادین حركت خود را از تهران به سمت خانه خدا آغاز كردند.

"اورنگ حمیدیان"، "محمد عشرتی" و "مسعود اللهیاری" اعضای این تیم سه نفره هستند كه هم‌اكنون در مرز ایران و تركیه بسر می‌برند و روز چهارشنبه وارد خاك تركیه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا سرپرست این گروه  گفت: تشرف به خانه خدا به وسیله دوچرخه را از سه سال پیش برنامه‌ریزی كردیم كه در سال جاری موفق به اجرای آن شدیم. اورنگ حمیدیان افزود: حركت از تهران را از هفدهم آبان آغاز كردیم و براساس برنامه زمان بندی شده، قرار است ‪ ۵۵‬روزه از تهران به خانه خدا در عربستان سعودی برسیم.

وی خاطرنشان كرد كه این تیم دوچرخه‌سوار تهرانی با عبور از كشورهای تركیه، سوریه و اردن وارد عربستان خواهند شد.حمیدیان، هدف اصلی از این اقدام را زیارت خانه خدا و رساندن پیام قرآن مبنی بر وحدت ملت‌های مسلمان عنوان كرد. وی ادامه داد: طبق پیش بینی ما، چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬كیلومتر برآورد مسیر شده كه قرار است روزانه به طور متوسط یكصد كیلومتر ركاب بزنیم. سرپرست این گروه دوچرخه‌سواری با بیان اینكه هیچ گروه، نهاد، سازمان و یا شركت دولتی و غیردولتی از سفر آنان حمایت نمی‌كند، گفت: شخصا هزینه این سفر را تقبل كرده‌ایم. وی در پاسخ به‌این پرسش كه"چرا سازمان تربیت بدنی ازشما حمایت نمی‌كند"، گفت: سال گذشته به سازمان تربیت بدنی مراجعه كردیم، مسوولان سازمان گفتند كه فدراسیون دوچرخه‌سواری عربستان برای انجام چنین فعالیت‌هایی همكاری نمی‌كند.

وی افزود: برای بازگشت از این سفر، قصد داریم درصورت امكان با هواپیما و با همكاری سازمان حج و زیارت برگردیم، اما در تماس تلفنی كه با مدیران ارشد سازمان حج و زیارت در این مورد داشتیم، پاسخ دادند چون اعزام زائران از طریق ثبت نام داخلی انجام می‌شود، سهمیه‌ای برای بازگشت افراد تیم وجود ندارد و برای تهیه روادید و یا مساعدت دیگر قادر به همكاری نیستند. حمیدیان اظهار داشت: اگر در طول مسیر با شرایط بد جوی و مشكلات دیگر روبه‌رو نشویم، براساس برنامه زمان بندی شده، به مقصد خواهیم رسید.