تبیان، دستیار زندگی
قم  حضرت آیت الله نوری همدانی  در دیدار و گفتگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لازمه تحول عظیم در جوامع را تحول در فرهنگ‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانستند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا،ایشان در این د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابراز خرسندی آیت الله نوری همدانی از انتصاب مدیر كل جدید ارشاد قم


 حضرت آیت الله نوری همدانی  در دیدار و گفتگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لازمه تحول عظیم در جوامع را تحول در فرهنگ‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانستند.
به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا،ایشان در این دیدار فرهنگ را مهم‌ترین بعد زندگی انسان‌ها برشمردند و فرمودند:انبیاء الهی دعوت و حركت خود را از فرهنگ آغاز كردند.رسول اكرم (ص) نیز به واسطه كارهای فرهنگی توانستند فرهنگ و تمدن باشكوهی را به وجود آورند. هر مصلحی در جهان اگر بخواهد تحول مهمی به وجود آورد می‌بایست از فرهنگ كارش را آغاز كند.
ایشان دارا بودن تعهد و دلسوزی نسبت به ارزش‌ها و نویسندگی را از ویژگی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانستند و گفتند: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بودند كه تساهل و تسامح در مورد باورهای دینی و ارزش‌های مذهبی در نظر من نكوهیده و مذموم است؛ این تفكر قابل تقدیر می‌باشد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تلاش برای معرفی الگو‌های اصیل اسلامی و فرهنگی را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی كردند و اظهار داشتند: امروز جوانان ما مورد هجمه و تهاجم دشمنان قرار گرفته‌اند. وزارت ارشاد باید با همكاری صدا و سیما، پیوسته با برنامه‌های فرهنگی اصیل و اسلامی، اصول اسلامی را به جامعه منتقل كنند.
ایشان حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر كل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را از طلاب متعهد و متخصص در فرهنگ و عرصه دینی معرفی كردند و ادامه دادند: آقای رسایی از نظر اعتقادات، قلم، تعهد و تخصص به عنوان یك طلبه و فاضل در حوزه علمیه قم شناخته شده و مورد تایید است.
این مرجع تقلید، بر آسیب شناسی نظرات و اقدامات انحرافی در حوزه فرهنگ و هنر تأكید و تصریح كردند: از مهم‌ترین كارهای وزارت ارشاد آسیب شناسی فعالیت‌های انحرافی در فرهنگ و موضع‌گیری در برابر آنها‌ست. بنده معتقدم در حوزه علمیه قم باید روزنامه‌ای منتشر گردد و به شبهات و سئوالاتی كه هر روزه بر ضد اسلام مطرح می‌شود پاسخ گوید. اگر این اقدام صورت گیرد تحول عظیمی در این بخش ایجاد خواهد شد.
ایشان در ادامه زنده شدن فریضه امر به معروف و نهی از منكر را خواستار شدند.
در بخش دیگری از این دیدار حجت الاسلام حمید رسایی مدیر كل جدید اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، زنده شدن ارزش‌های اسلامی، جلوگیری از انحرافات گذشته و تلاش برای اسلامی شدن فرهنگ استان قم را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های خود عنوان كرد.