تبیان، دستیار زندگی
د. حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی  در دیدار وزیر خارجه كشورمان بر استفاده درست از شرایط بین المللی برای گسترش مكتب تشیع و اسلام تأكید كردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله مكارم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ذره ای فعالیت فرهنگی در خارج از كشور به مراتب ثمراتش بیشتر از کار نظامی میباشد.

حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی  در دیدار وزیر خارجه كشورمان بر استفاده درست از شرایط بین المللی برای گسترش مكتب تشیع و اسلام تأكید كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در وزارت خارجه مفید و مؤثر ارزیابی كردند و گفتند: یكی از ویژگی‌ها و حساسیت‌های وزارت امور خارجه گفتن برخی كلمات و شعار‌هاست. برخی از شعار‌ها را كه بیرون از كشور سر داده می‌شود، نمی‌توان در داخل كشور بیان كرد؛ زیرا باعث چالش می‌شود. از سوی دیگر برخی شعار‌ها داخلی را نمی‌توان در خارج از كشور عنوان كرد؛ زیرا بر خلاف مصالح است و موجب دردسر می‌شود. از این رو باید در این گونه امور دقت‌ لازم صورت گیرد.
ایشان كشور ایران را دارای حكومتی اسلامی بر پایه اسلام و تشیع عنوان كردند و فرمودند: نظام حكومتی ما جمهوری اسلامی است. بر همین اساس باید مبلغ اسلام در خارج از كشور باشیم. در خارج از كشور می‌بایست فعالیت‌های فرهنگی فراوانی صورت گیرد تا بتوانیم مكتب خود را اشاعه دهیم. اگر یك دلار برای كارهای فرهنگی خرج كنیم، ارزش آن به اندازه ده دلار كار نظامی است. امروز در جهان توجه خاصی به مكتب تشیع و اسلام شده است. باید از این فرصت به نحو احسن استفاده كنیم.
ایشان با تأكید بر اینكه وزارت امور خارجه نباید در حالت انفعالی و دفاعی باشد، به حوادث اخیر كشور فرانسه اشاره كردند و خاطر نشان ساختند: نباید همواره حالت دفاعی به خود بگیریم. امروز كه نقاط ضعف فراوان غرب مشخص شده است، باید حالت تهاجمی به خود بگیریم و با استفاده از رسانه‌های خودمان آن‌ها را مورد انتقاد قرار دهیم. حوادث فرانسه بهترین فرصت برای حمله تبلیغی ما بر ضد غرب است.