تبیان، دستیار زندگی
در آیت الله العظمى سید علی سیستانی، بیان كرد كه اگر سازمان ملل به این نتیجه برسد که امکان برگزاری انتخابات مستقیم در عراق تا پیش از انتقال قدرت به عراقیها در پایان ماه ژوئن وجود نداشته باشد وی با برگزار نشدن انتخابات مخالفت ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله العظمى سیستانی خواستار نظر سازمان ملل در

آیت الله العظمى سید علی سیستانی، بیان كرد كه اگر سازمان ملل به این نتیجه برسد که امکان برگزاری انتخابات مستقیم در عراق تا پیش از انتقال قدرت به عراقیها در پایان ماه ژوئن وجود نداشته باشد وی با برگزار نشدن انتخابات مخالفت نخواهد کرد.
طبق برنامه ریزی حکومت موقتی نیروهای ائتلافی در عراق قرار است یک دولت انتقالی عراقی در پایان ماه ژوئن زمام قدرت را از نیروهای خارجی به دست گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، داماد آیت الله العظمى سیستانی گفت که آیت الله العظمى سیستانی از شورای حکومتی عراق خواسته است هیاتی از سازمان ملل را به عراق دعوت کند تا درباره صحت و سقم این موضع آمریکایی ها که برگزاری انتخابات عملی نیست تحقیق کنند.
آیت الله العظمى سیستانی تاکنون با طرح های آمریکا برای تفویض قدرت به یک دولت انتقالی عراقی بدون انتخابات مستقیم مخالفت می کردند.
وی هنوز پافشاری می کند که انتخابات مستقیم مشروع ترین و دمکراتیک ترین راه انتقال قدرت به مردم عراق است.
آیت الله العظمى سیستانی تاکنون اصرار می ورزید که شرایط برای برگزاری انتخابات مستقیم در عراق مساعد است.
اما اکنون نماینده ایشان می گوید در صورتی که یک گروه ثالث و مستقل مانند سازمان ملل متحد تایید کند که برگزاری انتخابات در عراق واقعا غیرممکن است، آیت الله العظمى سیستانی آماده است در موضع خود تجدید نظر کند.