تبیان، دستیار زندگی
ید حضرت  آیت الله العظمی بهجت از مراجع تقلید پس از زیارت بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه (س) خطاب به مسئولان شورای شهر و شهرداری قم فرمودند: مراقب باشید همیشه در صراط مستقیم الهی حركت كنید و ذره‌ای از مسیر حضرت حق من...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همواره در صراط مستقیم الهی حركت كنید

حضرت  آیت الله العظمی بهجت از مراجع تقلید پس از زیارت بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه (س) خطاب به مسئولان شورای شهر و شهرداری قم فرمودند: مراقب باشید همیشه در صراط مستقیم الهی حركت كنید و ذره‌ای از مسیر حضرت حق منحرف نشوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله  بهجت  در این دیدار با تأكید بر توجه به خدا برای دوری از شیطان و گناه فرمودند: اگر وارد گناه صغیره شوید، وارد كبیره خواهید شد و پس از آن هم كفر است. خداوند ما را از شر خودمان حفظ كند. شیاطین انس و جن از راه خودمان وارد می‌شوند؛ اگر ما در صراط مستقیم باشیم و به خدا و لطف او پناه ببریم از شیاطین فریب نمی‌خوریم.
ایشان با اشاره به اهمیت خدمت به بندگان خدا، خطاب به مسئولین فرمودند: خدا فرشتگانی را از لطف، می‌آفریند و لطف از ادخال سرور در قلوب مؤمنین حاصل می‌شود. وقتی دل مؤمنی را شاد كنید، خدا از لطف فرشته‌ای را می‌آفریند تا شما را از بلاها و تصادفات حفظ ‌كند.
این مرجع تقلید با مهم دانستن دعا برای دیگران یادآور شدند: هر چه برای خودتان می‌خواهید برای مؤمنانی دعا كنید كه گرفتار آن هستند. در این صورت خدا برای شما دعا می‌كند. فرشتگان نسز برای شما دعا می‌كنند؛ دعای آنان زود‌تر به اجابت می‌رسد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم محبت خداوند به بندگان را مانند محبت مادر به فرزند و بسیار بالاتر از آن دانستند و تصریح كردند: خدا ما را از خودمان هم بیشتر دوست دارد. خدا از رگ گردنمان به ما نزدیك‌تر و از مادر به ما مهربان‌تر و رئوف‌تر است. آیا شایسته است به چنین كسی بدی ‌كنیم؟
حضرت آیت الله بهجت در پایان رهنمودها و سفارش‌های اخلاقی خود، امر به معروف و نهی از منكر را لازم شمردند و اظهار داشتند: اگر وارد اداره‌ای شدید و دیدید فردی كاسه زهری می‌نوشد، اگر همه بگویند بگذار بنوشد، شما وظیفه دارید از آن جلوگیری كنید. زیرا می‌دانید كه وی زهر می‌نوشد. پس باید از آن جلوگیری كنید. اگر رییس شما هم مشغول شد، باید جلوگیری كنید؛ در غیر این صورت باید از آن‌جا بیرون بروید.