تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس بنیاد بین المللی غدیر از ائمه جمعه سراسر کشور خواست که در خطبه‌های نماز جمعه، منافقان و دروغگویان را معرفی کنند تا جامعه فریب قداران جهان را نخورد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست برداشتن از ولایت دست کشیدن از همه چیز است

رییس بنیاد بین المللی غدیر از ائمه جمعه سراسر کشور خواست که در خطبه‌های نماز جمعه، منافقان و دروغگویان را معرفی کنند تا جامعه فریب قداران جهان را نخورد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله خزعلی که در نوزدهمین همایش سراسری ائمه جمعه کشور سخن می گفت، اظهار داشت: ائمه جمعه باید در خطبه اول نماز احکام و مسایل شرعی را بیان کنند و در خطبه دوم مردم را از اوضاع جامعه و جهان آگاه نمایند.
وی همچنین از ائمه جمعه خواست این مساله مهم را برای افراد جامعه تبیین کنند که در روز جمعه و هنگام برگزاری نماز آدینه، کسی نباید تا 6 کیلومتر نماز دومی را اقامه نماید.
رییس بنیاد غدیر در ادامه سخنان خود به مساله ولایت پرداخت و تاکید کرد: ولایت آنقدر مهم و با فضیلت است که خداوند در قرآن عتاب گونه با پیامبر برخورد می کند.
حضرت آیت الله خزعلی ادامه داد: در سوره مبارکه حمد تاکید شده است که فقط یک راه وجود دارد و آن راه، راه معصوم و کسانی است که گمراه نشده و از نعمت خداوند بهره مند شده اند و نمی توان گفت که برداشت من راه دیگر است.
وی با بیان این که دست برداشتن از ولایت، دست کشیدن از همه چیز است، خاطرنشان کرد: ما برای حفظ وحدت و رفع اختلافات با برادران اهل سنت نماز می خوانیم، اما آنها باید به معنای ولایت توجه کرده و انما ولیکم الله را درک نمایند.
آیت الله خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود از ائمه جمعه کشور خواست برای جلب رضایت مردم نسبت به خود، زندگی ساده را در پیش گیرند و در هر جمعه نیز مردم را به تقوا، ساده زیستی و کار دعوت نمایند.
رییس بنیاد بین المللی غدیر در ادامه به ویژگی های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید از این بزرگواران درس شجاعت آموخت. در حالی که رهبران کشورهای دیگر در مقابل آمریکا سکوت می کنند، رهبر بزرگ انقلاب به بوش می گوید ما نه با تو هستیم و نه با تروریسم و این نکته مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با نیرنگ‌های دشمنان حق خود را فراموش نکرده و از فناوری صلح آمیز هسته ای دست نخواهد کشید.