تبیان، دستیار زندگی
منظور از طلاق عاطفی چیست؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاق عاطفی چگونه شکل می گیرد؟

منظور از طلاق عاطفی چیست؟

مشاور: عطاریان – مرکز مشاوره تبیان
طلاق عاطفی

طلاق عاطفی به سردی رابطه میان زن و شوهر گفته می‌شود درواقع در این رابطه ضعف ارتباط عاطفی زن و شوهر منجر می‌شود به سردی تمامی روابطی كه یک زوج می‌توانند با هم داشته باشند. مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری. وجود این مشكل در یک رابطه باعث بی‌مهری و كم شدن انرژی مثبت در خانواده می‌شود زوج‌ها در بیگانگی دنیای یكدیگر گم شده‌اند و فقط برای هم حكم یک هم‌خانه یا یک مصاحب كه به او عادت كرده‌اند را دارند.

طلاق عاطفی به سردی رابطه میان زن و شوهر گفته می‌شود درواقع در این رابطه ضعف ارتباط عاطفی زن و شوهر منجر می‌شود به سردی تمامی روابطی كه یک زوج می‌توانند با هم داشته باشند. مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری.

این افراد با فاصله‌ای كه از لحاظ روحی و جسمی با یكدیگر دارند خط قرمزهایی را برای همدیگر مشخص كرده‌اند و هركدام در خلوت خود دیگری را متهم می‌كند. درک نكردن صحیح از رفتار و گفتار یكدیگر، نداشتن شناخت كافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی خود همه و همه ‌دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها به ‌وجود بیاورد. هیچ آمار دقیقی از میزان وجود طلاق عاطفی در دست نیست ولی می‌توان به جرات گفت آمار طلاق عاطفی در كشورما از طلاق قانونی بیشتر است. اینکه یک طلاق عاطفی به طلاق قانونی منجر بشود یا نه عمدتا بستگی به تابوها و حتی محدودیتهای زن و مرد دارد.
برخی  تصور می کنند همین که با هم همخانه باشند برای فرزندان کافی است و لذا به خاطر بچه ها یک عمر این گونه ادامه می دهند و در حقیقت خودشان و همه اعضای خانواده را رنج می دهند.

برخی دیگر بعد از ازدواج فرزندان دست به طلاق می زنند و برخی دیگر هم خیلی راحت در هرمرحله ای از زندگی که احساس سردی کنند زندگی زناشویی را متلاشی می کنند.

در هر حال در طلاق عاطفی مهم این است که زن  و مرد به عقب بازگشته و مشکلات ارتباطی را شناسایی و برای زنده کردن عشق میان شان، تلاش کنند.

در طی این مسیر حتما هم باید از کمک متخصصین مجرب استفاده نمود.


جهت مشاهده پرسش و پاسخ های عمومی مشاوره پس از ازدواج اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره از بخش مشاوره پس از ازدواج اینجا کلیک کنید.