تبیان، دستیار زندگی
یم حضرت آیت الله العظمی  مكارم شیرازی در دیدار دكتر زاهدی وزیر علوم فرمودند: می‌یابد با وسواس زیاد فرهنگ غرب را از علوم مختلف پالایش كنیم. به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار با بیان اینك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با وسواس زیاد فرهنگ غرب را از علوم مختلف پالایش كنیم

حضرت آیت الله العظمی  مكارم شیرازی در دیدار دكتر زاهدی وزیر علوم فرمودند: می‌یابد با وسواس زیاد فرهنگ غرب را از علوم مختلف پالایش كنیم.

به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار با بیان اینكه غربی‌ها و تولید كنندگان علم، فرهنگ خود را نیز به همراه علم به كشورهای جهان صادر می‌كنند گفتند: ما باید با وسواس زیاد فرهنگ غرب را از علوم مختلف پالایش كنیم. علم وطن و مكان ندارد. علم و دانش، گمشده افراد با ایمان است ولی جاسازی فرهنگ‌های غربی و استكباری در مسایل علمی یك جنایت است.
ایشان با تأكید بر اینكه برنامه‌‌ریزی وزارت علوم باید به نحوی باشد كه فاصله علمی ایران با جهان توسعه یافته را كاهش دهد افزودند: به حمد الله در میان دانشجویان و نسل جوان ما استعداد‌های فراوانی وجود دارد كه باید آنها را به فعلیت در آوریم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، هزینه‌های سنگین دانشگاهی را یكی از مشكلات دانشجویان برشمردند و توضیح دادند: بسیاری ازجوانان از تحصیل محروم هستند. این افراد سرمایه‌های نظام هستند. محروم شدن آنها یعنی از بین رفتن سرمایه‌ها.
ایشان در ادامه دو مركز مهم حوزه و دانشگاه را برای كشور سرنوشت ساز ارزیابی كردند و با بیان اینكه این دو مركز دارای تخصص و تعهد هستند و دست در دست هم می‌توانند جامعه را اداره كنند اظهار داشتند: دانشگاه‌های ما نباید جولانگاه دشمنان ما شود. برای غربی‌ها ثابت شده است مانع اصلی اهداف آنها در ایران اسلام است و اگر اسلام را از جوانان بگیرند. همه چیز ما را گرفته‌اند. در غیر این صورت آینده روشنی در انتظار ایران اسلامی است.