رم   حضرت آیت الله خامنه‌ای  در دیدار ائمه جمعه سراسر كشور تاكید كردند: متاسفانه با وجود گذشت دو ماه و نیم از آغاز به كار دولت جدید، برخی توقعات و انتظاراتی مطرح می‌شود كه شش ماه یا یكسال پس از آغاز به كار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد رهبر معظم انقلاب از توقعات نابجا از دولت رییس جمهور محترم

  حضرت آیت الله خامنه‌ای  در دیدار ائمه جمعه سراسر كشور تاكید كردند: متاسفانه با وجود گذشت دو ماه و نیم از آغاز به كار دولت جدید، برخی توقعات و انتظاراتی مطرح می‌شود كه شش ماه یا یكسال پس از آغاز به كار دولت‌های قبلی، آنها مطرح نمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا،‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به حركت مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی ایران به سوی اهداف خود و تنظیم سند چشم‌انداز بیست ساله براساس خطوط اصلی انقلاب و مواضع امام خمینی (ره)، مهم‌ترین ضرورت های این برهه را حفظ وحدت و هوشیاری، حفظ روحیه و ارزش‌های انقلابی، با دمیدن روح امید، عزم و كار و تلاش در جامعه و استفاده مناسب و صحیح از موج اقبال مردم به ویژه جوانان به معنویت و ارزشهای انقلاب دانستند و تصریح كردند: امروز بحمدالله رئیس جمهور محترم و دولت با شعارهای انقلاب اسلامی و برای انقلاب به طور جدی حركت و تلاش می‌كنند و همه باید از دولت و رئیس جمهور حمایت و به آنان كمك نمایند.
ایشان با اشاره به تاثیرگذاری نظام اسلامی ایران در سراسر دنیای اسلام خاطرنشان كردند: پرچم اسلام امروز شجاعانه در ایران برافراشته شده و ایران اسلامی به خود می‌بالد كه راه رشد علمی و پیشرفت كشور و حل مشكلات را از راهها و آموزشهای اسلامی پیگیری می كند و چنین واقعیتی موجب تشویق و الگوپذیری مسلمانان و احساس خطر جدی نظام سلطه جهانی شده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه چنین شرایطی به ویژه دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری را هوشیاری بیش از پیش و حفظ وحدت ارزیابی كردند و افزودند: باید ضمن تاكید بر مشتركات و محكمات نظام اسلامی، از هرگونه اقدام و سخنی كه باعث عمیق تر شدن كدورت های دوران انتخابات می شود جداً پرهیز كرد.
ایشان از دیگر وظایف این دوران را حفظ روحیه و ارزشهای انقلابی برشمردند و خاطرنشان كردند: حفظ ارزشهای انقلاب به معنای اهتمام برای ایجاد امید و روحیه عزم و كار در میان مردم به ویژه جوانان است و حفظ روحیه انقلابی هیچگاه به معنای بازگشت به برخی بی انضباطی‌های طبیعی اول انقلاب نمی‌باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به تبلیغات گسترده بیگانگان خاطرنشان كردند: ائمه جمعه باید با تبیین مكرر ارزشهای واقعی انقلاب اسلامی، موجب تبدیل شدن این ارزش‌ها به یك طبیعت رایج در فضای زندگی مردم شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عمق بخشی به ایمان دینی جوانان را یكی از نیازهای اصلی جامعه و از جمله وظایف ائمه جمعه دانستند و افزودند: موج اقبال جوانان به سوی دین و معنویت یك واقعیت است كه دلیل آن نیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری می باشد زیرا در این انتخابات، اكثر رای دهندگان كه جوانان بودند، برغم وجود برخی شعارهای جذاب مادی و شعارهای آمیخته با مفاهیم سیاسی رایج غربیها، به شعارهای عدالت خواهانه، اصول گرایانه و ارزشهای انقلاب گرایش پیدا كردند كه باید قدر این واقعیت دانسته شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دولت آقای احمدی‌نژاد را برخاسته از گرایش مردم به شعارهای انقلابی و دولتی با بركت و كاری دانستند و با تاكید بر اینكه موضع رهبری نسبت به رئیس جمهور و دولت فعلی همانند دولتهای قبلی است، افزودند: باید برای هرگونه ارزیابی به رئیس جمهور و اعضای دولت امكان و فرصت كار داده شود اما متاسفانه به رغم گذشت دو ماه و نیم از آغاز به كار دولت جدید، برخی توقعات و انتظاراتی مطرح می‌شود كه 6 ماه و یا یكسال بعد از آغاز بكار دولتهای قبلی، آنها مطرح نمی شد.
ایشان برخی اظهارات و انتقادها و مطالب برخی روزنامه ها نسبت به دولت جدید را غیرمنصفانه ارزیابی كردند.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود، ائمه جمعه را به ارتباط بیش از پیش با مردم و حفظ روحیه مردمی و گشاده رویی در برخورد با مردم توصیه كردند و افزودند: امام جمعه باید از موضع یك پدر، رفیق و مشاور امین با مردم ارتباط برقرار كند.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات پانصد و هفده امام جمعه در سراسر كشور بیان كرد.

انتهای خبر|خانه|بالای صفحه