تبیان، دستیار زندگی
ان   انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب دوام اندیشه سیاسی در ایران را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب دوام اندیشه سیاسی در ایران را كه در پژوهشكده علوم و اندیشه سیاسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوام اندیشه سیاسی در ایران

انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب دوام اندیشه سیاسی در ایران را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب دوام اندیشه سیاسی در ایران را كه در پژوهشكده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به قلم دكتر سید محمد ناصر تقوی نوشته شده، منتشر كرد.
در بخشی از مقدمه این كتاب كه به ارزیابی تحلیل نظریه زوال اندیشه سیاسی پرداخته است می‌خوانیم: پاره‌ای ادعا كرده‌اند: اندیشه سیاسی در اسلام و ایران، رو به زوال نهاده است.
پژوهش حاضر، ادعای فوق را نقد كرده و با ارزیابی برخی ملایمات كلی و جزئی این دیدگاه، به تبار شناسی نظری آن پرداخته و بهره‌مندی‌های مستقیم و غیر مستقیم روش شناختی و محتوای صاحب این دیدگاه را از دیگر نظریه‌ها برای نخستین بار مورد توجه قرار داده است.
كتاب، از یك پیش گفتار و چهار فصل تشكیل شده است كه به ترتیب با این عناوین‌اند: مروری اجمالی بر نظریه‌های انحطاط و عقب ماندگی تبار شناسی نظری دیدگاه زوال اندیشه‌ سیاسی، نقد مدعیات كلی نظریه زوال اندیشه سیاسی و نقد مدعیات جزئی نظریه زوال اندیشه سیاسی.
كتاب دوام اندیشه سیاسی در ایران در 328 صفحه و با شمارگان هزار و دویست نسخه منتشر شده است.