تبیان، دستیار زندگی
له رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت روحانی وارسته و پارسا مرحوم حجت الاسلام آقای شیخ محمدتقی بهلول رحمه الله علیه را تسلیت گفتند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی متن پیام به این شرح است : بسم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیة الله

رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت روحانی وارسته و پارسا مرحوم حجت الاسلام آقای شیخ محمدتقی بهلول رحمه الله علیه را تسلیت گفتند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی متن پیام به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت روحانی وارسته و پارسا مرحوم حجت الاسلام آقای شیخ محمد تقی بهلول رحمه الله علیه را با تاسف و دریغ , دریافت كردم . این بنده صالح و مجاهد و پرهیزگار كه عمر طولانی وپرماجرای خودرا یكسره با مجاهدت وتلاش گذرانید , یكی از شگفتیهای روزگار ما بود. هفتاد سال پیش درماجرای خونین مسجد گوهرشاد , زبان گویای ستمدیدگان و حق طلبان شد و آماج كینه حكومت سركوبگر پهلوی گشت . بیست و پنج سال مظلومانه در اسارت حكومت ظالم دیگری انواع رنجها و آزارها را تحمل كرد. پس از آن سالها در مصر و عراق ندای مظلومیت ملت ایران را از رسانه ها به گوش مسلمانان رسانید. سالها پس از آن در ایران بی هیچ پاداش و توقعی به هدایت دینی مردم پرداخت . در سالهای دفاع مقدس همه جا دلهای جوان و نورانی رزمندگان را از فیض بیان رسا و صادقانه خود نشاط و شادابی بخشید. نود سال از یك قرن عمر خودرا به خدمت به مردم وعبادت خداوند گذرانید. زهد و وارستگی او , تحرك و تلاش بی وقفه پیكر نحیف او , ذهن روشن و فعال او , حافظه بی نظیر او , دهان همیشه صائم او , غذا و لباس و منش فقیرانه ی او , شجاعت وفصاحت و ویژگی های اخلاقی برجسته ی او , از این مومن صادق , انسانی استثنایی ساخته بود.
اكنون این یادگار یك قرن تاریخ پرحادثه ی مبارزات ملت ایران از میان ما رفته و انشا الله قرین رحمت ومغفرت الهی است . به همه علاقمندان و دوستان و نزدیكان آن مرحوم تسلیت می گویم و فضل وفیض خداوندی را برای او مسالت می كنم .
سید علی خامنه ای
,10 مرداد1384,