تبیان، دستیار زندگی
یش خانم دكتر "فریبا علاسوند" عضو هیات علمی، پژوهشی دفتر مطالعات و تحقیقات حوزه علمیه قم تاكید كرد: برای ایجاد جامعه‌ای اخلاق مدار و ارزش گرا، باید اخلاق اسلامی به صورت ارگانیك و نظام مند مورد بهره برداری قرار گی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان استاد حوزه علمیه قم در همایش دو بانوی مقدس در اتریش

خانم دكتر "فریبا علاسوند" عضو هیات علمی، پژوهشی دفتر مطالعات و تحقیقات حوزه علمیه قم تاكید كرد: برای ایجاد جامعه‌ای اخلاق مدار و ارزش گرا، باید اخلاق اسلامی به صورت ارگانیك و نظام مند مورد بهره برداری قرار گیرد.

این استاد علوم دینی كه برای شركت در همایش "دو بانوی مقدس حضرت فاطمه (ع) و حضرت مریم (ع) از دیدگاه اسلام و مسیحیت" به وین پایتخت اتریش سفر كرده است، پنجشنبه شب طی سخنانی در جمع گروهی از مسلمانان مقیم این شهر از جمله ایرانیان علاقمند اظهار داشت: باید از اجرای جسته و گریخته قواعد اخلاقی اسلام پرهیز كرد و به جای آن كاربرد سیستماتیك آن را مد نظر قرار داد.

همایش "دو بانوی مقدس حضرت فاطمه (ع) و حضرت مریم (ع) از دیدگاه اسلام و مسیحیت" دوشنبه شب در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

وی در این سخنان كه در محل مركز اسلامی امام علی (ع) شهر وین ایراد شد، با تاكید بر عمل به تمام قوانین و احكام اسلام و طرح جامع نظام اسلامی، گفت: اعتقادات، عقل و فكر ما و اخلاقیات تمایلات ما را شكل می‌دهند و انسان باید به طور حتم با اعتماد و اعتقاد به ساماندهی اخلاقیات بپردازد.

خانم علاسوند با اشاره به خطبه‪ ۱۸۳نهج البلاغه، اظهار داشت: در این خطبه به طور جامع نظام اخلاقی اسلامی تشریح شده است.

دكتر علاسوند همچنین گفت: حتی در دنیایی كه ماشینیزم حاكم است، متقین اهل فضیلت و عملكرد آنان فضیلت گرا است.

استاد دانشگاه الزهرا تهران، دروازه و ورودیه تقوا را سلامت زبان و درستی گفتار عنوان كرد و گفت: ما باید با برخورد اسلامی، زبان صلح و آشتی را به جامعه و خانواده هدیه كنیم.

وی ویژگی متقین را صفات عرفانی و در عین حال زندگی اجتماعی متعارف عنوان كرد و گفت: آنان انسان‌هایی هستند كه مردم در روابط اجتماعی از شرشان مصون و از خیرشان بهره مند هستند.

وی فردگرایی رایج در غرب را به عنوان یكی از آسیب‌های اخلاقی ارزیابی كرد و افزود: در غرب فردگرا، انسان وارث تنهایی است و به همین دلیل به حیوانات پناه می‌برد و به دلیل داشتن اوقات فراغت فراوان و نبود خدا در باورها، به ابتذال روی می‌آورد.

وی با اشاره به سیره حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این بانوی گرامی اسلام با آزادسازی زمان، به "عبادت" و "انجام خوب وظیفه مادری" می‌پرداخت.

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان ایران از ایرانیان و دیگر مسلمانان مقیم كشورهای غربی خواست، با اختصاص بخش ویژه‌ای از اوقات خود به امور خانواده و پرهیز از غرق شدن در كار، از فرزندان غیر قابل پیش بینی، انسان‌های قابل پیش بینی بسازند و الگوی تمام عیار اخلاق اسلامی و شرقی را پیاده كنند.