تبیان، دستیار زندگی
شد حضرت آیت‌الله  نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: باید محیط دانشگاه‌ها را از وجود اساتید ضداسلامی و مخالف دین پاكسازی كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایرنا ایشان  در دیدار وزیر علوم،تحقیقات و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله نوری همدانی خواستار پاكسازی دانشگاه‌ها از اساتید مخالف دین شد


حضرت آیت‌الله  نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: باید محیط دانشگاه‌ها را از وجود اساتید ضداسلامی و مخالف دین پاكسازی كرد.
به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایرنا ایشان  در دیدار وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با وی افزود: باید از حضور اساتید متدین در دانشگاه‌ها استفاده كرد تا معارف و علوم اسلامی را به بهترین شكل ممكن به دانشجویان منتقل نمایند. وی اظهار داشت: در ده سال گذشته برنامه دانشگاه‌های ما به گونه‌ای تنظیم شده بود كه غرب گرایی بر فضای آن حاكم شد ولی در شرایط كنونی باید این وضعیت را متحول كرد.
این مرجع تقلید یادآور شد : نباید اجازه دهیم تفكر غربی در مراكز علمی و دانشگاه های كشور حاكم شود. وی یادآور شد: دانشگاه مركز مهم و حساسی است كه مسوولان نظام در آنجا تربیت می‌شوند، بنابراین اگر دانشگاه‌ها اسلامی نباشد ما در آینده با مشكل مواجه خواهیم شد. مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها نیز در این دیدار گفت: بعد از انتخاب دكتر احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری یك وحدت عمیق میان حوزه و دانشگاه ایجاد شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی افزود : در شرایطی كه دشمنان دانشگاه‌های ما را هدف هجمه‌های خود قرار داده‌اند، حوزه می‌تواند از نظر اعتقادی پشتوانه محكمی برای دانشگاه‌ها باشد. وی اظهار داشت: اگر حوزه به كمك دانشگاه بیاید دیگر دشمنان نمی‌توانند با جریان‌سازی های مختلف ارزشهای ما را زیر سووال ببرند. وی گفت: در سالهای اخیر جریان‌سازی های زیادی علیه مهدویت، امامت و ولایت به راه افتاد ولی از بركت انقلاب اسلامی هیچ یك از آنها تاثیرگذار نبود.قمی یادآور شد: اگر حوزه‌های علمیه، اندیشمندان خود را تحویل دانشگاه دهد در مناظره‌های مختلف سهم آزادی ، اخلاق و مذهب برابر خواهد شد. وی خاطرنشان كرد: در پنج سال آینده دانشگاه به بیش از پنج هزار و ‪۵۰۰‬ استاد معارف اسلامی نیاز دارد ولی مركزی برای تربیت این نیروها در دانشگاه وجود ندارد.