تبیان، دستیار زندگی
ین معاون پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی قم گفت: اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی برای نخستین بار، حوزه دین در عرصه اطلاعات در سطح بین‌الملل را مورد بررسی قرار می‌دهد. حجت‌الاسلام دكتر "محمد تقی سبحانی" روز شنبه در گفت وگو ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و حوزه دین

معاون پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی قم گفت: اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی برای نخستین بار، حوزه دین در عرصه اطلاعات در سطح بین‌الملل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام دكتر "محمد تقی سبحانی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پیش از این در حوزه دین پژوهی اجلاسیه‌ای در سطح بین‌الملل انجام نشده و یا به صورت شایسته به آن نپرداخته‌اند.

وی بیان داشت: امیدواریم این اجلاس با توجه به حضوركشورهای مختلف بتواند حوزه دین را استوار سازد.

وی، از جمله اهداف این اجلاسیه را معرفی محصولات دین پژوهی، تعامل با كشورهای اسلامی، دسترسی عادلانه به اطلاعات و انتقال دانش و اطلاعات در جهان دانست.

سبحانی، دبیری این كارگروه را در ایران بر عهده دفتر تبلیغات دانست و بیان داشت: این اجلاسیه از دوسال گذشته بااولین نشست در ژنو آغاز شد و امسال در تونس برگزار می‌شود.

وی افزود: تونس پیشنهاددهنده اجلاسیه جامعه اطلاعاتی و علوم اسلامی (‪ (WSISبوده‌است.

وی اظهار داشت: در این اجلاسیه كشورهای شركت‌كننده ازآسیا،اروپاو آفریقا به ارایه محصولات خود در حوزه اطلاع رسانی می‌پردازند.

وی تاكید كرد: این اجلاسیه سعی دارد تا سهم دولتها و ملتها را در جامعه اطلاعاتی‌از جنبه تولید، توزیع و دسترسی به اطلاعات مشخص كرده و نقش دولتهای ذی نفع را در ارتقای فناوری نشان دهد.

سبحانی ادامه داد: جمهوری‌اسلامی ایران با حضور‪۱۰موسسه دین پژوهی دراجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شركت می‌كند.

وی، این اجلاسیه را فرصت مناسبی برای ایران و به ویژه قم كه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه دین ضعیف عمل كرده، دانست.

سبحانی از محورهای مورد بحث در این اجلاسیه را تنوع فرهنگی، توجه به هویت و زبان كشورها، امنیت اطلاعاتی، داشتن اخلاق در جریان اطلاعات و توجه به دین بعنوان دیگر اركان تمدن بشر ذكركرد.

وی خاطر نشان ساخت: نماینده‌ای از موسسات علمی و فرهنگی دارالحدیث، مركز جهانی علوم اسلامی، پایگاه اطلاع رسانی سراسری اسلامی، موسسه فرهنگی تبیان، موسسه یاسین و دیگر بخش‌ها در اجلاسیه شركت دارند.

سبحانی افزود: معاون اول رییس جمهور وهیات‪۲۵نفره از مسوولان عالی رتبه نظام و‪۳۰تن از مسوولان فرهنگی كشور در این اجلاس شركت خواهند كرد.

این اجلاسیه از‪۲۵آبان ماه به مدت دو روز در كشور تونس برگزار می‌شود.