تبیان، دستیار زندگی
سوسک لاک پشتی طلایی نام یک گونه از تیره ی سوسک های درختی است که بومی قاره ی آمریکا بوده و ۵ تا ۷ میلیمتر طول دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوسک لاک‌پشتی طلایی

سوسک لاک‌پشتی طلایی نام یک گونه از تیره‌ی سوسک‌های درختی است که بومی قاره‌ی آمریکا بوده و ۵ تا ۷ میلیمتر طول دارد. رنگ این سوسک‌ها متنوع بوده و از قرمز مایل به قهوه‌ای با نقطه‌های سیاه تا طلایی هستند

سوسک لاک‌پشتی طلایی


رنگ آن‌ها اغلب متالیک است. باله‌های حاشیه‌ بدن این سوسک زیبا به طرف بیرون گسترده شده و شفاف هستند.

  نکته‌ جالب در مورد سوسک لاک‌پشتی طلایی این است که در هنگام بزرگ شدن، جفت‌گیری و در زمان‌های آشفتگی رنگ خود را تغییر می‌دهند مثلاً زمانی که توسط محققان لمس می‌شوند. دانشمندان هنوز مکانیزم تغییر رنگ در این گونه‌ها را بررسی نکرده‌اند. سوسک‌های لاک‌پشتی بالغ زمانیکه ناراحت هستند رنگ خود را از طلایی درخشان به قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر می‌دهند.

سوسک‌ طلایی یا جواهرنشان، موجودی در نوع خود بی‌نظیر و کمیاب است که ممکن است آنها را با جواهرات قیمتی مدفون در جنگل‌ها اشتباه بگیرید! 

 به  گزارش زیست آنلاین:

 نوعی سوسک بسیار کوچک به نام “سوسک لاک پشتی” در جنگل های هند یافت شده که قادر است خود را به رنگ های خارق العاده ای درآورد.
 
سوسک‌ طلایی یا جواهرنشان، موجودی در نوع خود بی‌نظیر و کمیاب است که ممکن است آنها را با جواهرات قیمتی مدفون در جنگل‌ها اشتباه بگیرید!

 
 تصاویر این سوسک کمیاب توسط یک عکاس که برای گرفتن عکس از حشرات به جنگل های هند رفته بود گرفته شد.
 
سوسک لاک پشتی قادر است خود را به رنگ هایی چون طلایی و نقره ای درآورد و حتی می تواند طرح های مختلفی چون خال خال را روی بدنش ایجاد کند.
  
تصاویر موجود سوسک لاک‌پشت طلایی را نشان می‌دهد. این سوسک‌ها مشترک مناطق آسیا و آمریکای شمالی هستند
.

این حشرات زیبا از برگ‌ها تغذیه کرده و قادر به تغییر رنگ هستند. به عبارتی، این سوسک‌های زیبا علاوه بر توانایی تغییر رنگ می‌توانند بازتاب کوتیکول، سطح بدن خود را نیز تغییر دهند به طوری که به لایه‌های بیرونی تبدیل شوند.
  
این تغییر رنگ‌ها توسط روزنه‌های میکروسکوپی که مسئولیت کنترل سطح رطوبت را در زیر پوست دارند، انجام می‌شود.

 این سوسک‌ها حدود 30 سال پیش کشف شده‌اند. و در اوایل تصور می‌شد که این تفاوت در رنگ و شکل لاک، تنوع این موجود است.

سوسک لاک‌پشتی طلایی


 به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، سوسک لاک پشت طلایی یا سوسک جواهر نشان نوعی سوسک بسیار کوچک است که در جنگل های هند یافت شده و قادر است خود را به رنگ های خارق العاده ای درآورد. سوسک‌ طلایی یا جواهرنشان، موجودی در نوع خود بی‌نظیر و کمیاب است که ممکن است آنها را با جواهرات قیمتی مدفون در جنگل‌ها اشتباه بگیرید!

 سوسک لاک پشتی قادر است خود را به رنگ هایی چون طلایی و نقره ای درآورد و حتی می تواند طرح های مختلفی چون خال خال را روی بدنش ایجاد کند. این سوسک‌ها مشترک مناطق آسیا و آمریکای شمالی هستند. این حشرات زیبا از برگ‌ها تغذیه کرده و قادر به تغییر رنگ هستند. به عبارتی، این سوسک‌های زیبا علاوه بر توانایی تغییر رنگ می‌توانند بازتاب کوتیکول، سطح بدن خود را نیز تغییر دهند به طوری که به لایه‌های بیرونی تبدیل شوند.

سوسک‌ طلایی یا جواهرنشان، موجودی در نوع خود بی‌نظیر و کمیاب است که ممکن است آنها را با جواهرات قیمتی مدفون در جنگل‌ها اشتباه بگیرید! 

تصاویر موجود سوسک لاک‌پشت طلایی را نشان می‌دهد. این سوسک‌ها مشترک مناطق آسیا و آمریکای شمالی هستند.
این حشرات زیبا از برگ‌ها تغذیه کرده و قادر به تغییر رنگ هستند. به عبارتی، این سوسک‌های زیبا علاوه بر توانایی تغییر رنگ می‌توانند بازتاب کوتیکول، سطح بدن خود را نیز تغییر دهند به طوری که به لایه‌های بیرونی تبدیل شوند
.

این تغییر رنگ‌ها توسط روزنه‌های میکروسکوپی که مسئولیت کنترل سطح رطوبت را در زیر پوست دارند، انجام می‌شود.
سوسک لاک‌پشتی قادر است خود را به رنگ‌های مختلفی چون طلایی،نقره‌ای و... درآورد و حتی می‌تواند طرح های مختلفی چون خال‌خالی را روی بدنش ایجاد کند. این سوسک‌ها حدود 30 سال پیش کشف شده‌اند. و در اوایل تصور می‌شد که این تفاوت در رنگ و شکل لاک، تنوع این موجود است.

 
 آن ها در ابتدا مانند جواهرات کوچک یا کفشدوزک‌های درخشان و چشم‌گیر هستند. با رنگ‌های روشن، آشکار مانند؛ رنگ زرد، قرمز با لکه های سیاه و سفید و...بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. آن‌ها دارای شاخک‌هایی نسبتا بلند که سر آن‌ها به یک اندازه سیاه است و نیز لاکی زیبا چون لاک‌پشتان ولی بی‌رنگ و شفاف دارند.

عکس‌های این سوسک‌ کمیاب توسط یک عکاس حرفه‌ای که برای گرفتن عکس از حشرات به جنگل‌های هند رفته بود، شکار شده‌ است.

با این مطلب فکر نمی‌کنم دیگر، بعضی‌ها از سوسک، بترسند یا بدشان بیایید، اینطور نیست؟

koodak@tebyan.com
شهرزاد فراهانی-پایگاه خبری زیست آنلاین
جام نیوز
همشهری آنلاین





مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.