تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در دیدار با امام جمعه نجف، شركت حداكثری مردم عراق را در رفراندوم قانون اساسی نتیجه زعامت مرجعیت شیعه دانست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایكنا  آیت الله نوری همدانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور گسترده مردم عراق در انتخابات نتیجه زعامت مرجعیت شیعه است

حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در دیدار با امام جمعه نجف، شركت حداكثری مردم عراق را در رفراندوم قانون اساسی نتیجه زعامت مرجعیت شیعه دانست.
به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایكنا  آیت الله نوری همدانی در این دیدار با ابراز خرسندی از رأی اكثریت مردم عراق به قانون اساسی گفت: من قانون اساسی عراق را مطالعه كردم و حضور گسترده مردم در انتخابات ناشی از بركات مرجعیت شیعه عراق است.
وی با بیان اینكه نباید فكر كنیم به هدف نهایی رسیده‌ایم، افزود: روحانیون و مسلمانان باید تلاش خویش را ادامه دهند و دائماً خود را در حال جهاد و مبارزه بدانند. امام خمینی (ره) فرمودند: «هرگاه فكر كردید به پیروزی كامل رسیده‌اید بدانید كه شكست خورده‌اید».
این مرجع تقلید حضور حتی یك لحظه نیروهای اشغال‌گر در امریكا را برای مسلمانان غیر قابل تحمل دانست و تعیین ضرب الاجل برای خروج اشغالگران را بی معنا توصیف كرد.
این گزارش به نقل از رسا می افزاید:آیت الله نوری همدانی با اشاره به تعیین رییس جمهور عراق توسط مجلس، وظیفه نمایندگان و علمای شیعه را در مجلس سنگین برشمرد.
وی پیوند ایران و عراق را ناگسستنی خواند و اظهار داشت: دل مردم ایران در عتبات عالیه عراق می‌تپد. علاوه بر آن مردم عراق مانند ملت ایران مسلمانند و اسلام هیچ گونه مرزی را نمی‌شناسد.
این مرجع تقلید در پایان تحولات گوناگون در عراق را موجب شناسایی چهره‌های سیاسی و تشخیص خودی از غیر خودی ارزیابی كرد.
گفتنی است امام جمعه نجف پیش از بیانات آیت الله نوری همدانی در سخنانی به توضیح شرایط كنونی عراق پرداخت و با اشاره به تصویب قانون اساسی با رأی بالای مردم، شركت ملت عراق در این انتخابات را امیدوار كننده خواند.