تبیان، دستیار زندگی
با توجه به شروع لیگ برتر از این پس تصمیم داریم كه پس از پایان بازیهای هر هفته، یك یا چند بازی از دیدارهای انجام شده را به نقد و تحلیل كارشناسی بسپاریم . در این راستا سعی خواهیم كرد تا برای شما علاقه مندان از نظرات بهتری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل كارشناسی استقلال و پاس

با توجه به شروع لیگ برتر از این پس تصمیم داریم كه پس از پایان بازیهای هر هفته، یك یا چند بازی از دیدارهای انجام شده را به نقد و تحلیل كارشناسی بسپاریم .

در این راستا سعی خواهیم كرد تا برای شما علاقه مندان از نظرات بهترین كارشناسان ایران استفاده نمائیم . لذا توجه تان را به تحلیل فنی آقای پرویز ابوطالب كارشناس و مدرس فیفا و مربی اسبق تیم های ملی جلب می نمائیم . توضیح  اینكه آقای ابوطالب در زمره بهترین كارشناسان و پیشگویان علمی فوتبال درجام های جهانی گذشته هستند .

كارشناس افتخاری تبیان در خصوص بازی استقلال و پاس گفت :

به نظر من در تیم استقلال بازیكنان درجه یك ، كم دیده می شود و این تیم با این نفرات شخصیت و پتانسیل قهرمانی را ندارد . هر چند كه بازیكنان حال حاضر این تیم نامدار هستند ، اما در اوج آمادگی نیستند . مسئله دیگر و مشكل اصلی استقلال ضعف خط دفاعی این تیم است كه با نفرات دفاعی فعلی و با غیاب شهبازیان و لطفی در بازی سرعتی و بازی روی هوا ( زدن ضربات سر ) مشكل دارند ومهارت تكنیك هوایی دفاع استقلال بسیار كم است و این تیم در قلب دفاع به سه مدافع سرزن نیاز دارد .

نكته دیگر به مدیران این تیم بر می گردد كه به نظر می رسد بیش از حد به تمایلات و خواسته های بازیكنان توجه می كنند و سعی دارند با وعده و پاداش به استقلال روح تیمی بدمند . كه من ضمن ارادت خدمت تمامی مدیران این تیم باید بگویم كه در هیچ جای دنیا مرسوم نیست كه بین دو نیمه فردی از مدیران باشگاه به رختكن برود و بازیكنان را شارژ كند . یعنی به دور از علم فوتبال است ، چرا كه تمامی مربیان بزرگ دنیا در بین دو  نیمه در رختكن تیم را قفل می كنند تا به نقد و بررسی عملكرد بازیكنان خود بپردازند . من و همه مربیان فیفا این گونه حركات را نمی پسندیم ، چرا كه بازیكنان بد عادت می شوند . آقای ابوطالب در ادامه اظهاراتش در خصوص بازیكن برزیلی و جدید استقلال افزود : فابرسیو فاكتورهای یك بازیكن خوب و توانا را دارد و از شعور فوتبالی برخوردار است ، اما كمی سرعت او كند است كه پیش بینی می كنم رفته ، رفته بهتر شود . اما او و دیگر هموطنش كه در راه است هنوز به محیط ایران  و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی است ، عادت ندارند. این وظیفه مدیران و مربیان و حتی بازیكنان استقلال است تا آنها را تنها نگذارند و در هماهنگی آنها با محیط و شرایط كمك كنند تا افت روحی آنها سبب افت و نزول فنی آنها نگردد .

كارشناس و مدرس فیفا در خصوص تیم پاس و بازی آن در مقابل استقلال گفت :

من نفرات خوب و تكمیلی همچون نكونام ، عزیزی را در پاس می بینم اما در كل نفرات این تیم نیز در یك سطح بالا و عالی قرار ندارند . در ضمن فكر می كنم پاس از روز اول نشان داد كه توانایی حفظ  دو گل را ندارد و آقای جلالی باید در تعویض های خود دقت بیشتری می كرد تا بازی دو بر صفر برده را به تساوی تبدیل نكند . به هر شكل برای هر دو تیم استقلال و پاس كه از تیمهای با سابقه فوتبال كشور هستند آرزوی موفقیت و پیروزی می كنم . زیرا مردم علاقه مند به فوتبال هر دو باشگاه خصوصاً استقلال ، انتظارات زیادی از آنان دارند و دوست دارند از بازیهای تاكتیكی تیمشان لذت ببرند .