ست حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  در دیداراستاندار جدید قم بر اهتمام دولت در اجرای وعدههای داده شده و خدمت رسانیبه مردم تأكید كردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله نوری همدانی امروز در این دیدار ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پست و مقام در اسلام وسیله خدمت‌گزاری به مردم است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  در دیداراستاندار جدید قم بر اهتمام دولت در اجرای وعدههای داده شده و خدمت رسانیبه مردم تأكید كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله نوری همدانی امروز در این دیدار با بیان اینكه پست و مقام در اسلام هدف نیست بلكه وسیله ای برای خدمتگذاری به مردم معرفی شده است گفتند: مسئولین نظام در هر جایگاه علمی منزلت شغلی و مالی كه قرار دارند باید از آن برای خدمتگزاری به مردم استفادهكنند. در این دنیا هر موقعیتی كه برای انسان به وجود میآید اسلام از آن به عنوان نعمتی نام میبرد كه شكر آن نعمت خدمت رسانی به بندگان خداست.
ایشان خدمتگزاری به بندگان خدا در نظام اسلامی را از برجسته ترین نعمات الهی دانستند و فرمودند: پیامبر اكرم (ص) گفتند: كسانی در نزد خداوند محبوبترهستند كه نتیجه كارش خدمت بیشتری به مردم برساند.
این مرجع تقلید خطاب به مهندس عباس محتاج اظهار داشتند: امیدواریم شما با توجه به سابقه وشایستگیهایی كه دارید بتوانید این نعمتی را كه خداوند در اختیار شما قرارداده است به خوبی انجام دهید و از خدمت رسانی به مردم ملول و خسته نشوید.چرا كه اگر كسی از نعمات الهی و خدمتگزاری به مردم خسته شود خداوند آن نعمت را از او گرفته و به دیگری خواهد داد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان مشكلات و ویژگیهای استان قم تصریح كردند: قم منزل وجایگاه اهل بیت (ع) است. وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س)، حوزه علمیه ومسجد مقدس جمكران باعث گردیده است سالانه بیش از چهارده میلیون زائر به قم سفر كنند. بر همین اساس می بایست شهر قم از نظر امكانات رفاهی و خدماتی وتفریحی به جایگاه مطلوبی برسد.
ایشان به استاندار قم سفارش كردند سعی كنید با مردم در ارتباط باشید و جلسات اداری را پس از وقت اداری برگزاركنید تا این جلسات باعث جدایی شما از بندگان خدا نشود.
آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به وعده ها و سفارشهای دكتر احمدی نژاد رییس جمهور ایران گفتند: رییس جمهور پیش از برگزاری انتخابات، قولهایی را به ملت ایران دادند كه امروز میبایست به آنها عمل شود؛ البته تاكنون برخی ازآنها انجام شده است.