تبیان، دستیار زندگی

راه‌های افزایش اسپرم برای بچه‌دار شدن

اگر تصمیم گرفته‌اید فرزندی به دنیا بیاورید و مشخص شده است میزان اسپرم تان ناکافی است باید برای افزایش میزان آن تلاش کنید. قبل از هر کاری باید با پزشک در خصوص دلایل کاهش اسپرم صحبت کرده و توصیه‌های لازم را برای مقابله با این مسئله دریافت کنید. ما در این مطلب توصیه‌های ساده‌ای برای کمک به شما ارائه می‌دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسپرم

 

علت مشکل

کاهش تعداد اسپرم ابتدا باید علت‌یابی شود. در حالت کلی این مسئله ناشی از عادت‌های نادرست آقایان است که روی میزان اسپرم تاثیر می گذارد. در برخی مواقع برخی بیماری‌های نیز چنین پیامدی دارند. بنابراین اول به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا علت مشکل تان بررسی شود.

 

اگر سالم هستید

اگر مشکل خاصی ندارید، اولین تغییر شامل بهبود تغذیه و عادت‌های غذایی‌تان است.

مصرف پروتئین بخصوص گوشت‌های کم چرب، مرغ و ماهی را افزایش دهید.

مصرف چربی، سرخ کردنی‌ها و فست فود را کاهش دهید و در عوض میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش دهنده اسپرم را دریافت کنید.

عادت‌های غلط را کنار بگذارید

عادت‌های نادرستی مانند مصرف الکل، مواد مخدر و دخانیات علاوه بر تاثیر منفی روی باروری خانم‌ها، روی باروری آقایان نیز تاثیر نامناسب می‌گذارد. برای افزایش میزان اسپرم تان لازم است که دور الکل و سیگار را خط قرمز بکشید.

برای حفظ کیفیت اسپرم از قرار دادن لپ تاپ روی پاها، قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، پوشیدن لباس های تنگ، ضربه و هر مسئله‌ای که باعث آسیب ناحیه تناسلی می‌شود خودداری کنید

 

وزن‌تان را کاهش دهید

اضافه وزن در تولیدمثل و باروری انسان تاثیر منفی می‌گذارد. برای مقابله با این مشکل، برنامه غذایی‌تان را اصلاح کرده و به وزن متناسب برسید.

از لباس زیرهای مناسب استفاده کنید

لباس زیر مناسب لباسی است که باعث تحریک یا داغ شدن یبضه‌ها نشود، چون این مسائل روی تولید اسپرم تاثیر منفی دارند. در حین ورزش نیز لازم است از لباس زیر مناسب استفاده کنید تا از بروز هر نوع آسیبی در منطقه تناسلی پیشگیری شود.

از استرس دور باشید

باید از استرس دور باشید. استرس پدر شدن نیز می تواند روی میزان اسپرم تولیدشده تاثیر بگذارد.

ورزش کنید

ورزش کردن باعث کاهش فشارهای عصبی و استرس و همچنین بهبود جریان خون می‌شود. حتما می دانید که گردش خون مناسب در نعوظ خوب و طولانی مدت و داشتن رابطه زناشویی مناسب تاثیر دارد. تمام این موارد نیز قدرت باروری‌تان را بالا می برند.

کیفیت اسپرم به اندازه کمیت آن حائز اهمیت است

یادتان باشد که کیفیت اسپرم نیز به اندازه کمیت آن اهمیت دارد. اگر می خواهید کیفیت اسپرم تان بالا برود نیز لازم است توصیه‌های ارائه شده را به خوبی در نظر داشته باشید.

از گرم شدن منطقه تناسلی خودداری کنید. برای این کار لازم است از قرار دادن لپ تاپ روی پاها، قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، پوشیدن شلوار تنگ، ضربه و هر مسئله‌ای که باعث آسیب ناحیه تناسلی می‌شود خودداری کنید.

یادتان باشد برای بارداری لازم است که حداقل یک سال تلاش کنید. اگر تمام موارد اشاره شده را انجام داده و به نتیجه نرسیدید، لازم است که به متخصص مراجعه کرده و آزمایش بدهید.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.