تبیان، دستیار زندگی
د ایشان خلاء تشكیلات منسجم اطلاع رسانی در حوزه های علمیه را یادآور شدند و با توجه به تشكیل دولت جدید نسبت به تقویت رویكرد اطلاع‌رسانی در این زمینه ابراز امیدواری و بر اختصاص هفته‌ای برای معرفی هرچه بهتر حوزه و فعالیت‌های...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در معرفی حوزه های علمیه به جامعه تأخیر و نارسایی وجود د

ایشان خلاء تشكیلات منسجم اطلاع رسانی در حوزه های علمیه را یادآور شدند و با توجه به تشكیل دولت جدید نسبت به تقویت رویكرد اطلاع‌رسانی در این زمینه ابراز امیدواری و بر اختصاص هفته‌ای برای معرفی هرچه بهتر حوزه و فعالیت‌های آن تاكید كردند.

حضرت  آیت الله العظمی  مكارم شیرازی  این‌گونه تشكیلات را در حوزه خالی دانستند و افزودند: برخلاف آنچه برخی افراد تمایل به كار تكراری دارند، كارهای غیر تكراری مشكل است و شما به سراغ كاری رفته‌اید كه تكراری نیست و خلائی را پر می‌كنید. این كار خیلی دیر آغاز شده است و اكنون كه شروع به فعالیت كرده‌اید باید با سرعت بیشتری گام بردارید تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران شود.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از اینكه شناخت درستی از حوزه در جامعه وجود ندارد، خواستار آن شدند كه با اختصاص هفته‌ای در جهت معرفی هر چه بهتر حوزه و فعالیت‌های آن تلاش شود تا در این هفته حوزویان فعالیت‌های خود را مطرح كنند. ایشان افزودند: بسیاری از حوزویان هم خبر از درون حوزه ندارند. نزدیك به سیصد مركز پژوهشی در حوزه‌ وجود دارد كه باید به مردم و نخبگان معرفی شوند.
بنا بر گزارش رسا ایشان آسیب‌های حوزه را مد نظر قرار دادند و با بیان اینكه امروز یكی از آسیب‌‌ها رها كردن درس توسط عده‌ای و رفتن به دنبال سیر و سلوك نامعقول است، گفتند: اساس كار همه ما ولایت است ولی برخی در حال سوء استفاده از این نام هستند. اشخاصی در كشور پیدا شدند و مدعی ارتباط امام عصر (عج) شده و مردم را فریب می‌دهند كه مسئولان اقدام به موقعی برای رفع این‌گونه فتنه‌ها انجام داده‌اند.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تقویت دیدگاه پایگاه اطلاع رسانی رسا را خواستار شدند و تصریح كردند: بسیاری بودند با تجارب بیش از بیست سال خود تصور می‌كردند مردم در شرایط كنونی با ارزش‌های اسلامی فاصله گرفته‌اند و باید از طرق دیگر غیر اسلامی مردم را جمع كرد و تا مراحل خطرناكی هم پیش رفتند؛ ولی نتیجه انتخابات نشان داد تمام این افكار باطل است.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی با هشدار نسبت به فعالیت غیر قانونی و غیر شرعی برخی از شركت‌های تجاری همچون گلدكوئیست، الماس و به تازگی شركت‌های واگذاری خودرو در اهواز تأكید كردند: برخی از این‌اقدامات تنها در برخی شهر‌ها كه حساس می‌باشند انجام‌ می‌شود. بارها هشدار دادیم ولی هنوز برخورد قاطع با اینها صورت نگرفته است. بسیاری از مردم زندگیشان را فروخته و در اختیار این افراد قرار داده‌اند.
ایشان همچنین پایگاه اطلاع رسانی رسا را گروهی فعال در عین حال بی‌سر و صدا عنوان كردند و افزودند: تاكنون این پایگاه اطلاع رسانی روی خط اعتدال، بدون تظاهر و ریا و با انگیزه دینی گام برداشته است.
گفتنی است در آغاز این دیدار حجت الاسلام محققی مدیر عامل مؤسسه اطلاع رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم گزارشی از عملكرد، برنامه‌ها و سیاست‌های جاری این مركز و نیز پایگاه اطلاع رسانی رسا ارائه كرد.