تبیان، دستیار زندگی
این نوع ماهی به ماهی گلد فیش چشم حبابی معروف است که البته از نوع ماهیان قرمز است.این ماهی چشمان حبابی شکل دارد و باله های بسیار کوچک و زیبا.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهی که چشم زیبایی دارد

این نوع ماهی به ماهی گلد فیش چشم حبابی معروف است که البته از نوع ماهیان قرمز است.این ماهی چشمان حبابی شکل دارد و باله های بسیار کوچک و زیبا.

گلدفیش چشم حبابی

 گلدفیش چشم حبابی  نام های دیگر این ماهی: کله قورباغه ای یا گلدفیش کله وزغی

 گلدفیش چشم حبابی    محل زندگی اش : چین

 گلدفیش چشم حبابی   اندازه ماهی قرمز: حداکثر سایز 5 اینچ (12.5 سانتی متر ) می باشد.


گلدفیش چشم حبابیتوصیف بدنی:

گلدفیش چشم حبابیبسیار عجیب است در عین حال که دوستش دارید ممکنه از آن بدتان هم بیاید.بسیاری از مردم متوجه وجود حباب هایی بزرگ در زیر چشم هایش شده اند. این حباب ه اازیک مایع ظریفی پر شده اند. خصوصیات بارز آن چشم های مورد توجه اوست. آن ها دارای یک جفت باله مخرجی، شکمی، سینه ای هستند. این گونه ماهی باله پشتی ندارد.و چندین دم کوتاه و بلند دارد

گلدفیش چشم حبابیتنوع رنگ چشم حبابی:

گلدفیش چشم حبابی در رنگهای قرمز و سفید، قرمز کم رنگ، قرمز و مشکی و بعضی اوقات حتی آبی و قهوه ای با نقاط مشکی هستند.

گلدفیش چشم حبابیمحل نگهداری: 

گلدفیش چشم حبابی با حداقل 20 تا 30 گالن آب تانک زندگی می کند. این ماهی ظریف بوده بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ شی ء تیزی مانند گیاهان پلاستیکی در داخل تانک وجود ندارد و حتی لوله های فیلتر باید با اسفنج پوشیده شوند. همچنین شما باید مراقبت بیشتری در هنگام جابه جایی این ماهی داشته باشید. اگر ماهیان سریع تر دیگری داخل تانک باشد، قدرت بینایی ضعیف آن ها ممکن است باعث شود که آنها از گرسنگی بمیرند.

گلدفیش چشم حبابیدما: 
این ماهی می تواند در دمایی بین 65 تا 72 درجه فارنهایت (18 تا 22 درجه سانتی گراد) زنده بماند.


گلدفیش چشم حبابی


گلدفیش چشم حبابیشرایط آب:

آب تانک باید در ph6.5 تا 7.5 و dh 4 تا 20 نگه داشته شود.

گلدفیش چشم حبابیسطح حرکت در آب:

گلدفیش چشم حبابی در تمامی سطح آب شنامی کند.


گلدفیش چشم حبابیمراقبت ویژه:

مراقبت از این ماهی به خاطر حباب های زیر چشمش کمی مشکل می باشد. شما باید مرتباُ مراقب ماهی باشید زیرا حباب های حساس او به راحتی می ترکند. در بیشتر موارد، حباب جدیدی رشد نخواهد کرد. در بعضی موارد آن حباب ها دوباره رشد می کنند و در زمان بین رشد حباب جدید، ماهی ممکن است آلوده به عفونت شود.

گلدفیش چشم حبابیتغذیه:

گلدفیش چشم حبابی ماهی سخت گیری نیست و از تمامی انواع غذاهای تازه، یخ زده و پولکی تغذیه می کنند. معمولا بهتر است از غذاهای خشک یا فریز شده تغذیه شوند تا غذاهای زنده زیرا احتمال وجود آلودگی های باکتریایی در غذاهای زنده وجود دارد. شما همچنین می توانید سبزیجاتی مانند کاهو و خیار به آنها بدهید. شما باید رژیم غذایی آنها را به درستی انتخاب کنید.
به دلیل وجود حباب های زیر چشم، خیلی مشکل است تا غذاهایی که به سرعت به کف آکواریوم می افتند یا خیلی کوچک هستند را پیدا کند. شاید ایده خوبی باشد که غذا هر روز در یک نقطه مشخص در آکواریوم ریخته شود یا از پلت های بزرگ و آرام استفاده شود. راه حل بهتر این است که به گلدفیش چشم حبابی خود آموزش دهید که غذا را از دست شما بگیرد.


گلدفیش چشم حبابیتکثیر: 

تکثیر این ماهی بسیار مشکل است. آن ها تا حدود 1000 تخم می گذارند. حباب روی صورت این ماهی از سن 6 تا 7 ماهگی شروع به رشد می کند.


کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@tebyancom

شهرزاد فراهانی-  کتاب راهنمای جامع نگهداری حیوانات
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.