تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در خطبه دوم نماز عید سعید فطر فرمودند: اگر قدرتمندان جهان بخواهند طبق عادت خودشان حقوق ملت ما را پایمال كنند، ملت ما، ظلم را از سوی هر كس و هر قدرتی كه باشد، تحمل نخواهد كر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملت ایران اجازه نمی‌دهد حقوقش توسط قدرتمندان پایمال شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در خطبه دوم نماز عید سعید فطر فرمودند: اگر قدرتمندان جهان بخواهند طبق عادت خودشان حقوق ملت ما را پایمال كنند، ملت ما، ظلم را از سوی هر كس و هر قدرتی كه باشد، تحمل نخواهد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) تهران تصریح كردند: ملت ما، ملتی شجاع، با عزم و مصمم با اراده است.
ایشان در خطبه دوم افزودند: ملت ایران علاوه بر این ویژگی‌ها ملتی مظلوم اما استوار و پایدار است كه به هیچ ملتی تجاوز نمی كند و حقوق هیچ كسی را پایمال نخواهد كرد اما اگر قدرتمندان جهان بخواهند حقوق او را پایمال كنند هیچگونه ظلم و تحمیلی را تحمل نخواهد كرد.
فرمانده كل قوا خطاب به ملت ایران تاكید كردند: شما ملتی در دنیا معرفی شده‌اید كه هر هدفی را در مد نظر بگیرد به طور جدی آن را دنبال می‌كند و به آن نیز دست می‌یابد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ‪ ۱۳‬آبان را روز نماد مظلومیت ملت مظلوم ایران بیان كردند و افزودند: ملت ایران در این روز مظلومیت خود را فریاد كرد. از اسنادی كه از لانه جاسوسی بیرون آمد در حدود صد جلد كتاب حقایقی آشكار شد كه نشان می‌دهد دولت مریكا بر ضد مردم و منافع ملت ایران بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای را فروگذار نكرده است، اما این ملت بزرگ تن به ظلم نمی‌دهد و هرچند مظلوم است، اما در برابر ظلم می ایستد و ظلم را تحمل نمی كند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از رهنمودهای خود حضور پرنشاط، به یادماندنی و سرافرازانه ملت را در انتخابات نهمین دوره ریاست ‌جمهوری نشانه‌ای از پایبندی عمیق به وحدت ملی و مشاركت عمومی دانستند و افزودند: خواهش بنده از آحاد ملت ایران، از گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف این است كه به خود لطمه نزنند، نگذارند توهمات گوناگون و دلخوری‌های جزیی، این خود با عظمت و شكوهمند را مخدوش كند.
ایشان با تبریك عید سعید فطر به آحاد ملت مسلمان ایران و همه امت اسلامی فرمودند: گذراندن ماه مبارك رمضان با عبادت و روزه‌داری وتوسل و ذكر وخشوع و ورود به روز عید سعید فطر برای مومن یك عید به معنای حقیقی است.
حضرت آیت‌ الله‌ خامنه‌ای عید فطر را از جنس جشن‌های مادی و دنیودی ندانستند و تاكید كردند: این عید رحمت خدا، مغفرت الهی، شكر و سپاس مردمی است كه موفق شده‌اند ماه رمضان را با عبادت حق و با ورود در ضیافت پر شكوه الهی به سلامت و عافیت بگذرانند.