تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس دفتر تبلیغات حوزة علمیه قم سخنان مقام معظم رهبری را تعیین کننده خط مشی این مرکز دانست و گفت: واسطه بودن دفتر بین حوزه و نظام، یکی از نمودهای روشنفکری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برقراری ارتباط میان حوزه و نظام توسط دفتر تبلیغات، از نمودهای روشنفکری است

رییس دفتر تبلیغات حوزة علمیه قم سخنان مقام معظم رهبری را تعیین کننده خط مشی این مرکز دانست و گفت: واسطه بودن دفتر بین حوزه و نظام، یکی از نمودهای روشنفکری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، حجت الاسلام و المسلیمن ربانی طی سخنانی در جمع مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به دیدار مسؤولان این دفتر با رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش‌های ایشان تعیین کننده خط مشی، حرکت آینده دفتر و تثبیت جایگاه آن در حوزه و نظام مدیریت کشور است.
وی افزود: سخنان ایشان آب سردی بر همه نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مقابله‌هایی بود که گاه در مورد دفتر صورت می‌گرفت.
وی با تأکید بر فراهم شدن بسترهای ساختاری و فیزیکی در این نهاد طی سالیان اخیر گفت: امروز باید با تمام توان و قدرت به میدان آمده و پاسخگوی مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.
وی افزود: دفتر در تلاش است تا فرمایش‌های ایشان را به درستی تبیین و تحلیل کرده و به درک مشترک با شاخص‌های معین رسیده و آسیب‌ها، آفت‌ها و مقومات روشنفکری را به صورت عالمانه ترسیم نماید.
حجت‌الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: ترسیم خطوط و تحلیل این رهنمودها باید جامع و عالمانه باشد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضرورت تلاش در زمینه روشنفکری را مورد توجه قرار داد و افزود: روشنفکری خود هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالی است و از این راه باید به نتایج و غایات که دسترسی به اهداف بلند اسلامی است دست یافت.
وی گفت: مدال نماد روشنفکری حوزه که به دفتر داده شد به عملکرد گذشته دفتر بر می‌گردد و البته انتظارات زیادی را هم ایجاد می‌کند که با همت بخش‌های مختلف دفتر این مهم باید جامعه عمل بپوشد.
وی در پایان سخنان خود گفت: واسطه بودن دفتر بین حوزه و نظام که در بیانیه مأموریت دفتر نیز عنوان شده است خود یکی از نمودهای روشنفکری است.