تبیان، دستیار زندگی
ست   امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهر ارتباط مخفیانه برخی از كشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس را ظلم و ستم نسبت به مردم فلسطین عنوان كرد. به گزارش خبر نگار  تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر قراری ارتباط با اسرائیل خیانت به ملت فلسطین است

امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهر ارتباط مخفیانه برخی از كشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس را ظلم و ستم نسبت به مردم فلسطین عنوان كرد.

به گزارش خبر نگار  تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله مشكینی در مصلی قدس قم اظهار داشت: سكوت كشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس در سرزمین‌های فلسطین بسیار ننگین و حرام است ولی متاسفانه این ننگ و بی‌شرمی كشورهای اسلامی به جایی رسیده‌است كه برخی از این كشورها روابط خود را با اسرائیل عادی كردند.
وی ارتباط مخفیانه برخی از كشورهای اسلامی با رژیم اشغال گر قدس را ظلم و ستم نسبت به مردم فلسطین عنوان كرد و ادامه داد: عادی‌سازی روابط كشورهای اسلامی با رژیم جنایتكار اسرائیل به معنای حمایت از ظلم و ستم این رژیم نسبت به مردم فلسطین است.
رییس مجلس خبرگان رهبری از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس تقدیر كرد و با بیان اینكه ملت هوشیار ایران هرگز در مقابل ظلم و ستم نسبت به مسلمانان جهان بی‌تفاوت نخواهند بودتصریح كرد : روز قدس روز مبارزه با ظلم و ستم و یادگار بزرگ حضرت امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی ایران می‌باشد و همه باید این روز بزرگ را زنده نگه دارند.
امام جمعه قم در ادامه فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای كشورمان را برای استفاده صلح‌آمیزاز انرژی هسته ای خواستار شد و گفت: فناوری غنی سازی مراتب مختلفی از ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۰۰‬درجه دارد ،هر كشوری كه به مرحله ‪ ۱۰۰‬درجه آن برسد قادر است بمب اتم تولید كند ولی جمهوری اسلامی ایران در مرحله ‪ ۱۰‬درجه قرار دارد.
وی ادامه داد : در مرحله ‪ ۱۰‬درجه، فناوری تنها برای لوازم ضروری زندگی استفاده می‌شود بر همین اساس دولت و ملت ما باید برای دفاع از حق ملت جهت استفاده صلح امیز این فناوری از هیچ كوششی فروگذار نكنند.
آیت‌الله ‌مشكینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت و مجلس به مردم وعده‌هایی داده‌اند و از رفتار و كردار آنان نیز مشخص شده‌است كه این وعده‌ها صادقانه می‌باشدآنها باید برای برطرف كردن مشكلات مردم دست به دست هم دهند؛ مردم نیز باید آنها را یاری كنند.
امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: دولت و ملت برای رفع مشكلات جامعه نباید شتاب زده عمل كنند، چرا كه اگر كسی را هل دهید به سادگی سقوط می‌كند.
وی همچنین از مسوولان نظام جمهوری اسلامی خواست كه در تریبون‌های مختلف و مطبوعات ، سلیقه‌های مختلف را تخریب نكنند.و تاكید كرد: مسوولان با نقد و انتقاد ناعادلانه، سلیقه‌های مختلف را وسیله اختلاف قرار ندهند، چرا كه مردم با این اقدامات مایوس می شوند.
وی درادامه از مردم عراق برای شركت در همه‌پرسی قانون اساسی این كشور تقدیر كرد وگفت: ملت ایران این پیرزوی بزرگ را به ملت عراق تبریك می گوید و از آنان می‌خواهد كه در جریان مسائل كشورشان با هوشیاری كامل عمل كنند.
گفتنی است در ایین نماز جمعه این هفته قم آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز حضور داشتند.