تبیان، دستیار زندگی
دس به گزارش تبیان به نقل از خبر گزاری رسا متن این پیام توسط نماینده دبیر کل حزب الله در همایش سراسری جهان بدون صهیونیسم در تهران قرائت شده است  بسم الله الرحمن الرحیم مفتخرم که در این روز مبارک، آخرین جمعه ماه رمضان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش تبیان به نقل از خبر گزاری رسا متن این پیام توسط نماینده دبیر کل حزب الله در همایش سراسری جهان بدون صهیونیسم در تهران قرائت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

مفتخرم که در این روز مبارک، آخرین جمعه ماه رمضان و در این مناسبت عظیم یعنی روز جهانی قدس، به نمایندگی از جناب سید حسن نصرالله دبیر کل محترم جنبش انقلابی حزب الله - لبنان سخن می گویم.

در ابتدا باید سلام ها و درودهای رهبر مقاومت اسلامی را به حضار گرامی و ملت مبارز ایران که پیوسته پشتیبان مقاومت لبنان و انتفاضه فلسطین بوده اند و به فضل این پشتیبانی ، پیروزی الهی در زمینه بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از جنوب لبنان محقق و همچنین پیروزی در فلسطین پس از مجبور شدن اشغالگران به خروج از غزه نمایان شد، عرض کنم.

روز جهانی قدس که امام خمینی(ره) به عنوان روز مستضعفین جهان اعلام فرمودند، اولویت های امت را بار دیگر به گونه ای ترسیم کرد تا قدس در راس این اولویت ها باشد و فلسطین نه تنها در عمق مسائل مرکزی قرار گیرد بلکه مساله اصلی برای ملت فلسطین و به عنوان آرمان محوری اعراب و مسلمانان و آزادگان جهانی باقی بماند.

امام خمینی(ره) خواست تا روز قدس، فلسطین را پیوسته در یاد و خاطره نسلهای این امت در برابر طرحهای اشغالگران و مستکبران که کوشیدند قدس و فلسطین را در هیاهوی اولویت های داخلی و بحران های معیشتی در کشورها گم کنند؛ زنده نگه دارد.

اما زنده نگهداشتن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، توجه امت را به طور حقیقی به سوی بیت المقدس یعنی اولین قبله مسلمانان جهان و فلسطین به عنوان سرزمین پیامبران و رسولان (ع)، معطوف می سازد.

همه امت باید به مسوولیت های خود در قبال این موضوع که سرسلسله حاکمیت، استقلال و کرامت امت است؛ عمل کنند. مسوولیت در قبال قدس و فلسطین فقط بر عهده کشورها و دولت ها نیست بلکه بر عهده فرد فرد این امت بوده و مسوولیت شرعی در برابر پروردگار و مسوولیت انسانی در برابر بشریت و تاریخ می باشد. لذا همه ما در قبال آزادی فلسطین و استرداد مقدسات و کمک به مبارزان انتفاضه و ملت فلسطین مسوولیم.

کسی که گمان کند اگر فلسطین به فراموشی سپرده و ضایع شود خود در حاشیه امنیتی قرار گرفته و آینده و شکوفایی کشورش محقق می شود و اوضاعش ثبات می یابد، دچار توهم شده است، اگر خدای نکرده چنین امری به وقوع پیوندد، امت چیزی جز خواری و خفت در برابر مستکبران نخواهد دید و تمام دستاوردهایش را از دست خواهد داد و دیگر برای هیچ کشوری آزادی تصمیم گیری یا حداقل مولفه های حاکمیت و استقلال نخواهد بود. بدین سبب، مسوولیت امت نهادینه کردن اولویت هایش بر اساس محوریت نبرد با غاصبان صهیونیست می باشد.

بنابراین، راه درست برای امت که سایر درگیری ها و معادلات نباید آنرا از این موضوع مهم بازدارد، آن است که تمام ملزومات نبرد برای نابود کردن این رژیم غاصب و ریشه کن کردن غده سرطانی اسراییل را فراهم سازد.

روز جهانی قدس امسال، پس از موفقیتی بزرگ می آید که ملت مبارز فلسطین آن را محقق ساخت ، این دستاورد همانا بیرون راندن اشغالگران از نوار غزه است.

اهمیت این پیروزی نه فقط در آزادی غزه بلکه در جنبه های معنوی و سیاسی آن است ، لذا باید چند نکته را متذکر شوم:

1.این پیروزی ، پیروزی منطق و راهکار مقاومت است. جهاد ملت فلسطین ثابت کرد که آرزوی استرداد فلسطین خیال نیست بلکه امری واقعی است و می توان به فضل پروردگار متعال و همچنین از طریق مقاومت و ایثار و فداکاری آنرا محقق ساخت. فداکاری و همچنین خونهایی که در لبنان ریخته شد، پیروزی الهی را در سال 2000 و در فلسطین نیز آزادی این سرزمین را محقق خواهد ساخت. امیدواریم نسلی باشیم که این آزادی را به چشم ببیند و در بیت المقدس نماز بخواند.

2.خروج اشغالگران صهیونیست از غزه ضربه سنگینی به اندیشه سرزمین موعود وارد کرد. صهیونیست ها دیگر از این پس نمی توانند نگرانی خود از این موضوع را پنهان کنند که در مسیر شکست گام بر می دارند. این همان چیزی است که ما نیز بر آن تاکید داریم چرا که آن وعده الهی و سنت حتمی پروردگار است.

3.این پیروزی پیامدهای امنیتی و سیاسی بزرگی بر رژیم صهیونیستی دارد. صهیونیستها اینک بر لبه تیغ قرار گرفته اند به گونه ای که مهاجرت یهودیان به فلسطین سیر نزولی و مهاجرت آنها از فلسطین به خارج سیر صعودی به خود گرفته است، این در حالی است که صهیونیستها در تنگنای عمیق سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار دارند.

حال اگر صهیونیست ها بخواهند تلاش کنند این بحران را از طریق ایجاد آشوب و بلوا در میان ملت فلسطین و تلاش برای محاصره مقاومت به فلسطین بکشانند؛ این امر حجم مسوولیت های گروه ها و نیروهای مختلف فلسطینی را بیشتر خواهد کرد و آنها باید با دقت فراوان دامهایی که اشغالگران بر سر راهشان نصب کرده اند را از میان بردارند.

این امر فقط با تقویت وحدت ملت فلسطین و در اولویت قرار دادن مصلحت ملی فلسطین میسر می شود. به نظر ما، تحقق چنین امری فقط با حفظ مقاومت ملت فلسطین امکان پذیر خواهد بود. امت ما امروز شاهد هجوم قدرتهای مستکبر خارجی در عراق است. اشغالگران آمریکایی می کوشند سیطره خود را بر مقدرات امت تحمیل کرده و آنرا به زیر سلطه طرح استعماری خاورمیانه جدید درآورند. آنها به توطئه های خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهند زیرا ایران مصم به پشتیبانی از مسائل بر حق و عادلانه امت می باشد؛ بدین سبب می کوشند مانع از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به حق مشروع خود در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای شوند.

این در حالی است که غرب در برابر سلاحهای اتمی و شیمیایی دشمن صهیونیستی سکوت اختیار کرده است . همچنین در سوریه و لبنان ما شاهد افزایش فشارها و ارایه طرح های مشکوک از طریق صدور قطعنامه های بین المللی هستیم که همگی در خدمت رژیم صهیونیستی و اطمینان دادن به این رژیم و همچنین منزوی ساختن سوریه و تضعیف مواضع ملی و میهنی آن قرار دارد. کما اینکه اسراییل می کوشد از طریق ضربه زدن به مقاومت ، لبنان را دستخوش دگرگونی ساخته و وحدت این کشور را از طریق اجرای قطعنامه 1559 تضعیف کند.

بدین سبب تاکید می کنیم که تمام این تلاش ها راه به جایی نخواهد برد. مردم منطقه به ویژه لبنان در سالهای گذشته محنت ها و دشواریهای زیادی پشت سر گذاشتند. اما با توکل به پروردگار متعال و با عزم و اراده موفق به گذر از این مرحله شدند. امروز ما قوی تر از هر زمان هستیم و قادریم در برابر این دسایس که هدف آن انهدام و فروپاشی امت است، بایستیم.

تمام نیروهای فعال در لبنان، فلسطین ، ایرانی اسلامی و سوریه عربی ، نوک پیکان رویارویی با طرحهای آمریکا در منطقه باقی خواهند ماند. این عهدی برای تمام افراد شریف و آزادگان در جهان عرب و جهان اسلام نیز خواهد بود.

در روز جهانی قدس ، به روح مطهر آن امام بزرگوار (ره) و همچنین حضرت امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان درود فرستاده و با آنها پیمان می بندیم که به راه اولیا و صالحین و همچنین جهاد و مجاهدین ادامه دهیم. به امید دیدار در روز قدس سال آینده در قدس. ان شاءالله»