ند حضرت آیت الله جوادی آملی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در جوار حرم حضرت معصومه (س) شرط زنده نگاه داشتن شب قدررا زنده كردن دل برشمرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله جوادی آملی  در&...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها زنده دلان می‌توانند شب قدر را زنده بدارند

حضرت آیت الله جوادی آملی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در جوار حرم حضرت معصومه (س) شرط زنده نگاه داشتن شب قدررا زنده كردن دل برشمرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله جوادی آملی  در  مراسم پر فیض در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطر نشان كرد: شب قدر ان هنگام برتر از هزار ماه است كه شب زنده دار خود ساختهای آن را زنده بدارد. زمان،ظرفیت گنجایش هزار ماه (هشتاد سال) را ندارد، بلكه این خداجوی عارف است كه به این شب محدود بركت هشتاد ساله میبخشد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش والای این شب و با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: اگر به ماگفتند شب قدر را احیاء كنید و زندگی ببخشید این مردان الهی هستند كه حیاتالهی دارند و میتوانند این كار را انجام دهند.
وی مردان الهی را به صاحبان نبوت و مؤمنین عالی تقسیم كرد و افزود: در میان مردان الهی  آنكسانی كه به مقام نبوت و امامت رسیدهاند نه تنها شبی بلكه روزگاری را زندهمیكنند كه در آن روزگار هر سال شب قدری است و آن شب از هشتاد سال برتراست. اگر كسی به مقام ولایت نرسید و مؤمن عالی شد شب قدرش را درك میكند وزنده نگه میدارد.
مفسر قرآن كریم به مناسبت سالروز ضربت خوردن حضرتامیرمؤمنان علی (ع) به روایتی از آن حضرت اشاره كرد و گفت: حضرت علی (ع)خطاب به مؤمنین آنان را ظرف دانش میخواند و میفرماید: حرفم را بشنوید و به منطقم گوش فرا دهید. منطق من آن است كه جهان با علم و عمل صالح، آبادمیشود نه با چیز دیگر.
آیت الله جوادی آملی راه رسیدن به این بارگاه راپیروزی در جهاد اصغر و اوسط و اكبر برشمرد و خطاب به مردم گفت: همانگونهكه در جهاد اصغر و جنگ با استكبار در هشت سال این سرزمین را طیب و طاهركردیم، باید با جهاد اوسط و مبارزه با نفس پیروز شویم و در جهاد اكبر همكه بالاترین درجه جهاد در مقام شهود است در بهتر دیدن و شنیدن از یكدیگرپیشی بگیریم و ظرفیت دل خود را بالاتر ببریم.
وی راز پیروزی در جهاداصغر را شعار «كل ارض كربلا و كل یوم عاشورا» دانست و رمز پیروزی در جهاداكبر را «كل ارض حرم الله و كل لیلهٍ القدر» دانست و افزود: اگر كسیتوانست زمنیش را حرم الهی و همه شبهایش را شب قدر كند یك شبه ره هزار ماههمیرود.
این مفسر قرآن كریم همگان را به مناجات عارفانه با خداوند وپرورش محبت الهی در دل فراخواند و اظهار داشت: ادعیه خاندان پیامبر اسلام(ص) به ما درس محبت میآموزد؛ اینكه به خداوند بگوییم كه ما را حبیبانه واز روی دوستی ببخشاید نه غفارانه.
آیت الله جوادی آملی طلاب و دانشجویان جوان را به ذكر پیوسته امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و خواندن زیارت «امین الله» سفارش كرد.