تبیان، دستیار زندگی
گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی کتابی را با عنوان «فاطمیون» شامل خاطراتی از مجاهدان شهید تیپ فاطمیون منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات «فاطمیون» کتاب شد

روایتی از مدافعان افغانستانی حرم

گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی کتابی را با عنوان «فاطمیون» شامل خاطراتی از مجاهدان شهید تیپ فاطمیون منتشر کرد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

خاطرات «فاطمیون» کتاب شد

گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی کتابی را با عنوان «فاطمیون» شامل خاطراتی از مجاهدان شهید تیپ فاطمیون منتشر کرد.. این کتاب شامل 40 خاطره از شهدای این تیپ است که از زبان آنها و پیش از شهادت و یا از زبان خانواده آنها گردآوری شده و به همراه تصاویری از این شهدا همراه شده است.

به روایت مقدمه کتاب «فاطمیون» مجموعه ای از نیروهای فعال شیعه و مبارز افغانستانی است که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در مقابل تروریست های داعش در سوریه تشکیل شد.

در بخشی از این کتاب و به نقل از یکی از شهدای تیپ فاطمیون آمده است: «اگر حتی فرض کنیم که این تیپ و رزمندگانش تنها برای مقاصد جمهوری اسلامی می جنگد باز هم پاسخ ما این است که برای فدا شدن آماده هستیم. امروز ام القرای اسلام و خانه امن شیعه که نام امیرالمومنین(ع) را زنده کرده، کشور ایران است. تمام دنیای استکبار در پشت سر وهابیون عربستانی قرار گرفته اند تا شیعه را نابود کنند. داعش اگر قدرت پیدا کند، هدف بعدی  خود را ایران قرار می ده. ماحاضریم  خود را قدا کنیم تا ایران اسلامی حفظ شود و مگر یادمان رفته، آن زمان که طالبان قصد نابودی ما را در افغانستان داشت، ایران اسلامی به ما کمک کرد و چندین ایرانی در افغانستان شهید شدند... از طرفی ایران به ما پناه داد و خانواده ما را حفظ کرد...»

در بخشی از این کتاب یکی از اعضا تیپ، خاطره شهادت ابوحامد از فرماندهان تیپ فاطمیون را اینگونه روایت کرده است:

ساعت از ظهر گذشت، کم طاقت شده بودند. بچه های شنود خبر آوردن که «تکفیری ها می گن فاطمیون تل را طلسم کردن». راست می گفتن. تل روطلسم کرده بودیم. طلسم غیرت حیدری. یک یا دو تا گروهشون می رفت عقب، جاش دو یا سه گروه دیگه می آمد. صدها کشته دادند اما تلاش داشتند تژهر ا بگیرند. دم غروب دیگه شل شدن. تکفیری ها داشتند بر می گشتند. ما هجده نفر شهید و نزدیک 50 زخمی دادیم. از اون طرفی ها هم تا 18 جنازه را شمرده بودیم.

تونستیم نفسی بکشیم. همه خسته بودیم، از یک شب قبل کسی نخوابیده بود. نزدیک 48 ساعت. ابوحامد از همه خسته تر، فرماندهی که علاوه بر مسئولیت فرماندهیش، از جنگ تن به تن هم سرافزاز بیرون آمده بود.

رفتم طرفش، فاتح هم اومد. چند کلمه صحبت کردیم. باید می آمدم پایین تل. یعنی ابوحامد و فاتح ازم خواستند که برای کار مهمی برم پایین تل. اومدم پایین. تو چند ثانیه صدای سه انفجار شنیدم. طبیعی بود، اگه صدایی نمی آمد عجیب بود. از سمت دشمن موشک شلیک شده بود و هدف هم تل قرین. تا قدم رو برداشتم. که ادامه بدم سمت پایین، خش خش مخابره آمد. یکی داد زد: حاجی رو زدن. ابوحامد رو زدن.

دنیا روی سرم خراب شد. هنوز 10 دقیقه نشده بود که تنهاشون گذاشته بودم. ابوحامد و فاتح. تو آخرین نگاه که کنار هم و پشت به پشت نشستن... برگشتم بالا، نمی دونم چطوری. می دونستم که ارباب هاشون من رو می بینن. اما مگه می شد نرفت. رسیدم به سنگر. دود بود و خاک. ابوحامد را دیدم، اما کوتاه تر از همیشه. از بالای شانه چیزی نداشت...

کتاب فاطمیون در 224 صفحه و قیمت 6500 تومان منتشر شده است.


منبع: مهر