تبیان، دستیار زندگی
ود آیت الله جوادی آملی در خطبه های این هفته قم مردم و دولت را به وفاق ملی دعوت كرد و گفت: اگر در جامعه‌ای اختلاف وجود داشته باشد، خیر و بركت را به خود نخواهد دید. وی در بین جمع باشكوه نمازگزان در مصلای قدس گفت: وفاقی كه در ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید اختلاف و نفاق در جامعه ایجاد شود

آیت الله جوادی آملی در خطبه های این هفته قم مردم و دولت را به وفاق ملی دعوت كرد و گفت: اگر در جامعه‌ای اختلاف وجود داشته باشد، خیر و بركت را به خود نخواهد دید.

وی در بین جمع باشكوه نمازگزان در مصلای قدس گفت: وفاقی كه در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین مردم ایجاد شده است نباید به اختلاف و نفاق تبدیل شود.
آیت‌الله جوادی آملی افزود: در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری بیش از ‪۶۰‬ میلیون نفر در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به ایران اسلامی رای دادند و ممكن است اشتباهات یا اختلافاتی در این انتخابات ‌صورت گرفته باشد ولی نباید یك پارچگی در جامعه از بین برود.
وی با اشاره به مشروطه و كودتای ننگین 28 مرداد افزود: اگر مردم زمان مشروطه آگاه به زمان بودند و از اختلافات مختلف جلوگیری می‌كردند شیخ فضل‌الله نوری به دار آویخته نمی‌شد و كودتای ایجاد نمی شد.
آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط فعلی باید از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیریم، چگونه امكان دارد كه مردمی صبح بر ضد شاه شعار می‌دادند ولی عصر همان روز خواهان بازگشت شاه شوند.
خطیب موقت قم افزود: باید با هوشیاری و جلوگیری از هرگونه اختلاف در جامعه باعث شویم تا نفاق و اختلاف به رحمت تبدیل شود.
وی با اشاره به هوشیاری سیاسی و اجتماعی حوزه و دانشگاه افزود: نه تنها این دو نهاد باید هوشیار باشد، بلكه همه مردم باید دید سیاسی و اجتماعی پیدا كرده و با دفع اختلاف تلاش و خطرهای ناشی از آن آشنا باشند.
آیت‌الله جوادی آملی همچنین به ضرورت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاكید و تصریح كرد: اروپا و امریكا در مورد دانش هسته‌ای ما را سرگردان كردند و هنوز هیچ پیام جدیدی كه به نفع ایران باشد نداند كه این به صلاح جامعه نیست وی خطاب به مردم گفت: اگر ملت، خود تكلیف مسائل هسته‌ای را تعیین كند اروپا و آمریكا ناامید خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با محكوم كردن انفجارهای اخیر در لندن و برخی كشورها افزود: با ترور و كشت و كشتار هیچ مشكلی حل نخواهد شد و اضافه كرد: خون را با خون نمی‌توان شست و هرگز با كشتن نمی‌توان جواب ظلم و ستم‌ها را داد.
وی در ادامه از حافظان و كسانی كه قادر به حفظ هستند خواست خطبه حضرت زهرا(س) حفظ كنند و در جامعه ترویج دهند همچین تصریح كرد كسانی كه مترجم هستند خطبه های آن حضرت را به زبان ساده ترجمه كنند تا قابل فهم برای همه مردم باشد.شبستان