تبیان، دستیار زندگی
دانش آموزان کلاس اولی در این روزها با شور و حال زیادی به خرید لوازم التحریر می روید و با توجه به رنگ آمیزی های شادی که این لوازم دارند شیفته آنها می شوید طوری که دوست دارید تمام لوازم التحریر ها را هر چند مورد استفاده تان در آن مقطع نباشد را نیز خریدار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان و سلاح آموزشی (لوازم التحریر)

نوشت افزار یا لوازم تحریر به مجموعه گسترده ای از ابزارهایی گفته می شود که برای نگارش، نقاشی یا ترسیم به کار می روند.

دانش آموزان و سلاح آموزشی (لوازم التحریر)

آغاز سال تحصیلی برای  شما بچه ها خیلی مهم است و می تواند به خاطره ای تا پایان سال تبدیل شود، بنابراین تلاش کنید در عین صرفه جویی و حفظ سلامت خود، رضایت اولیای خود را هم جلب کنید.

حال که به آخرین روزهای تابستان می رسید، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای  شما دانش آموزان هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای شما بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد اما باید بدانید که برای آنها خیلی مسئله مهمی می باشد که برای شما لوازم التحریر خوبی خریداری کنند که کارایی لازم را داشته باشد و در عین حال برای شما جالب نیز باشد.

پس اگر به عنوان دانش آموز از لوازمی که برای انجام تکالیف خود نیاز دارید با خبر باشید می توانید در این امر به اولیای خود کمک کنید و آنها با خیالی راحت لوازم مورد نیازتان را خریداری کنند.

دانش آموزان کلاس اولی در این روزها با شور و حال زیادی به خرید لوازم التحریر می روید و با توجه به رنگ آمیزی های شادی که این لوازم دارند شیفته آنها می شوید طوری که دوست دارید تمام لوازم التحریر ها را هر چند مورد استفاده تان در آن مقطع نباشد را نیز خریداری کنید.

دانش آموزانی که سال قبل کلاس اول بودند می توانند از لوازم سال قبل خود که قابل استفاده می باشد استفاده کنند، سخن ما با نوآموزانی است که تازه وارد کلاس درس و مدرسه می شوند.

نکاتی را در خرید لوازم التحریر در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی، کارایی خوب و حفظ سلامت را نیز داشته باشد.

چون به عنوان دانش آموز تازه وارد مدرسه شده اید و اولین بار است که از این وسایل استفاده می کنید باید لوازمی را خریداری کنید که مورد نیازتان باشد و سر کلاس جذب لوازم همکلاسی هایتان نشوید و نا خودآگاه به سمت آن نروید.

لوازم التحریر یک وسیله شخصی می باشد، پس لازم است لوازم مورد نیاز اولیه را برای خود خریداری کنید و بیاموزید که اگر سر کلاس از وسایل همکلاسیتان خواستید  استفاده کنید اول از او اجازه بگیرید.

 لوازم التحریر باید با سن و کارایی مورد نیازتان خریداری شود. اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری  را باید رعایت کند. برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم شما خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند.

دانش آموزان و سلاح آموزشی (لوازم التحریر)

 اصلی ترین وسیله مورد نیاز  شما دانش آموز کلاس اول مداد و خودکار برای نوشتن است. مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. بهتر است مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند.
 مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند نوشتن با آنها برای شما دشوار است، ضمن اینکه نوک این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموزان و همکلاسی هایتان فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست.
در خرید خودکار نیز به جنس و کیفیت آن توجه کنید، خودکارهایی با سطح مقطع سه  گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره  ای بهتر هستند. خودکاری را انتخاب کنید که جوهرش خوب باشد و قطع و وصل نشود و پس ندهد. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.
 نکته:
البته  خوب است بدانید دانش آموزان دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارید و ابتدای کار بیشتر از مداد استفاده می کنید.
 برای زنگ نقاشی و رنگ آمیزی نیاز به مداد رنگی می باشد، درست است که مداد شمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگیشان، از لوازم التحریر مورد علاقه شما برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند.
مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است.

مداد رنگی بهترین گزینه برای استفاده کلاس اولی ها می باشد پس در خرید مداد رنگی دقت کنید که حداقل رنگ های مورد نیاز را داشته باشد تا سر کلاس به مشکل بر نخورد و از لوازم دیگران استفاده نکنید.

دانش آموزان و سلاح آموزشی (لوازم التحریر)

مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان می باشد. بهتر است مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید.
یکی از لوازمی که بعد از مداد کاربرد زیادی برای شما دارد پاک کن می باشد، پاک کنتان را هر چند و قت یکبار بشویید تا آلودگی ها ی آن از بین برود و باعث بیماری شما نشود.
جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود.
دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده  شما دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. بهتر است دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست  شما دانش آموزان ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند.
بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا از اشتباه  در تشخیص دفترهایتان جلوگیری کنید. برای هر درس دفتری با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهید.
دفترچه یادداشت نیز برای یادداشت کردن تکالیف روز بعد برای جلوگیری از فراموش کردن آنها خوب است تهیه کنید، حتی می توانید با مراجعه به آن بفهمید که آیا تکالیفتان را کامل انجام داده اید یا خیر.
علاوه بر لوازم ذکر شده، حتماً وسایل بهداشتی را نیز در لیست خرید خود قرار دهید، با این کار اهمیّت رعایت بهداشت برای خود یادآوری می کنید. (مثلا همراه داشتن دستمال جیبی، صابون جیبی ( برای مواقعی که مکان فاقد صابون مایع است.) یک لیوان، نوع فلزی درب دار مناسب تر است . و یا قمقه آب مناسب )
در خرید جامدادی دقت کنید که تمام لوازم التحریر داخل آن جا بگیرند، یک جامدادی سبک و قشنگ برای نظم دادن به لوازم التحریرلازم است و هروقت کثیف شد آن را بشویید.
خط کشی که خریداری می کنید طولش با طول جامدادی یکسان باشد که داخل آن جا بگیرد. خط کش های فلزی برای مصارف بیشتر مناسب ترند.
مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان