تبیان، دستیار زندگی
ور به گزارش رسا  امام جمعه اصفهان در دیدار مسئولین دانشكده نجف آباد اقدام وزارت علوم و دانشگاه‌ها در خصوص بومی كردن دانشجویان دختر را مورد تقدیر قرار داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، آیت الله طباطبایی در دیدار مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانات امام جمعه اصفهان پیرامون مسایل فرهنگی کشور

به گزارش رسا  امام جمعه اصفهان در دیدار مسئولین دانشكده نجف آباد اقدام وزارت علوم و دانشگاه‌ها در خصوص بومی كردن دانشجویان دختر را مورد تقدیر قرار داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، آیت الله طباطبایی در دیدار مسئولین دانشكده نجف آباد، اقدامات جدید وزیر علوم مبنی بر بومی سازی دانشگاه‌ها را مثبت ارزیابی كرد و گفت: بومی نبودن، رفت و آمد و اسكان دانشجویان در شهرهای دور و نزدیك همیشه هزینه‌ها و مفاسد زیادی به همراه داشته كه انكار ناپذیر است و همه ساله شاهد گرفتار شدن دانشجویانی بوده‌ایم كه در شهر و كاشانه خود افرادی لایق و دین‌مدار بوده‌اند؛ اما با مهاجرت زمینه فساد برای آنها فراهم شده و آنها را در خود غرق و گرفتار كرده است.
امام جمعه اصفهان از وسعت و جمعیت زیاد دانشگاه‌ها ابراز نگرانی كرد و با اشاره به جدا بودن مقاطع زیر دانشگاه‌ها و نبودن هیچ دلیل و برهانی مبنی بر اختلاط آنها در دانشگاه‌ها تصریح كرد: اختلاط جوانان در دوران حساس جوانی در دانشگاه‌ها غیر از افزایش زمینه‌های فساد هیچ سودی را در بر ندارد. تجربیات نشان داده كه این كار نه رشدی را دربر داشته و نه از نظر علمی پیشرفتی حاصل می‌كند.
وی جداسازی دختر و پسر و حتی مجزا كردن آنها به واحدهای دانشگاهی پسرانه و دانشگاه‌های دخترانه را گامی مثبت در جهت احیای دین، رشد علمی و معنوی جوانان و كم كردن زمینه‌های فساد برشمرد و تأكید كرد: این كار تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ اسلامی و تقویت شعائر اسلامی در دیگر امكان آموزشی، علمی و حتی صنعتی جامعه خواهد داشت.