تبیان، دستیار زندگی
نگ حزب احترام ضد جنگ از مردم بیرمنگام خواست از " سلما یعقوب" کاندیدای این حزب حمایت کنند تا وی اولین زن محجبه مسلمان باشد که به پارلمان انگلستان راه می یابد. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از پایگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاندید شدن یک زن مسلمان محجبه در انتخابات پارلمانی انگ

حزب احترام ضد جنگ از مردم بیرمنگام خواست از " سلما یعقوب" کاندیدای این حزب حمایت کنند تا وی اولین زن محجبه مسلمان باشد که به پارلمان انگلستان راه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از پایگاه اینترنتی کاشار نت، "جورج گالوی" رهبر حزب احترام گفت : می توانید تأثیری که این کاندید از فلوجه تا فلسطین، کشمیر و پاکستان برجای می گذارد را تصور کنید؟

عضو سابق حزب کارگر بدنبال این که از حزب تونی بلر به دلیل انتقادات صریح علیه جنگ عراق اخراج شد حزب ضد جنگ احترام را تشکیل داد.

وی افزود : اگر کاندیدای محجبه ما انتخاب شود، مردم در تمام جهان او را می بینند که همراه سه فرزند و همسرش به مجلس عوام می رود. او زنی مسلمان  است که  با افتخار به آنچه اعتقاد دارد برای رفتن به پارلمان انگلستان کاندید شده است.

"یعقوب" که رئیس «ائتلاف توقف جنگ» بیرمنگام و کاندید حزب احترام برای حوزه انتخاباتی شهر "اسپارکبروک" و "اسمال هیث" شده که بیشترین جمعیت مسلمانان انگلستان را دارد.

"سلما یعقوب" در شهر " بردفورد" شمالی انگلستان به دنیا آمد اما در بیرمنگام زندگی می کند و اکنون به دنبال جایگاه "راجرگادسیف"  نماینده مجلس از حزب کارگر است که  16 هزار رأی  در انتخابات پارلمانی گذشته به خود اختصاص داده بود.

"گالوی" ،  "گادسیف" را به عنوان یکی از بدترین شرکت کنندگان در مباحثات پارلمانی در سده گذشته توصیف کرد و گفت : وی هیچ اقدامی انجام نداد که نشان دهد به منافع مردم نیز اهمیت می دهد.

او اضافه کرد: افرادی همچون "گادسیف" خانواده های مسلمانی را همچون یعقوب که پاکستانی تبار است خارجی می دانند و آنها را مهاجرانی توصیف می کنند که آرایشان از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

در انتخابات گذشته که در سال 2001 انجام شد، کمتر از 6 کاندیدای مسلمان وجود نداشت و تعداد رأی دهندگان مسلمان به 27 هزار نفر می رسید.