تبیان، دستیار زندگی
ار مراسم نكوداشت آیت الله سیدمحمد نقی شاهرخی به همت سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از كشور با هدف تقدیر از خدمات تبلیغی وی در عرصه بین الملل برگزار می شود.  حجت الاسلام محسن ربانی دبیر این نكوداشت، به اهداف برگزاری آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم نكوداشت آیت الله سیدمحمد نقی شاهرخی در قم برگزار

مراسم نكوداشت آیت الله سیدمحمد نقی شاهرخی به همت سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از كشور با هدف تقدیر از خدمات تبلیغی وی در عرصه بین الملل برگزار می شود.

حجت الاسلام محسن ربانی دبیر این نكوداشت، به اهداف برگزاری آن اشاره كرد و گفت: در این مراسم، به پاس نكوداشت مقام پیشاهنگان هجرت و تبلیغ در عرصه های بین الملل از خدمات ارزنده آیت الله حاج سیدمحمدنقی شاهرخی كه بیش از یك دهه هجرت و مجاهدت تبلیغی در كشورهای جنوب شرق آسیا و شبه قاره هند داشته اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی در ادامه افزود: در این مراسم كه پنجم مردادماه در سالن اجتماعات سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از كشور با حضور اساتید حوزه، فرهیختگان، طلاب و دانشجویان علوم دینی برگزار می شود، آیت الله شاهرخی سخنرانی خواهد كرد.
لازم به ذكر است، آیت الله سیدمحمد نقی شاهرخی در سال 1313 شمسی در خرم آباد متولد شد. وی پس از اخذ مدرك دیپلم به صورت متفرقه در سال 1327 به حوزه علمیه بروجرد و یكسال بعد به حوزه علمیه قم وارد شد و از محضر استاتیدی چون آیت ا… صدوقی، آیت ا… مرعشی نجفی، آیت ا… بروجردی و نیز بیش از ده سال از درس خارج فقه امام خمینی(ره) بهره برد.
وی تالیفات فراوانی در زمینه های فقهی، اخلاقی و … در قالب كتاب و جزوه به رشته تحریر در اورده است، از جمله جزواتی درباره ویژگیهایی از كشورهای جنوب شرق آسیا و فرهنگ های رایج در آنها، كتاب قرآن و اهل البیت در آسیا و…..
آیت الله شاهرخی قریب 13 سال از طرف رهبر معظم انقلاب در كشورهای جنوب شرق آسیا مانند بنگلادش، تایلند، میانمار، سریلانكا و مالزی در عرصه تبلیغ علوم دینی و معارف اسلامی مشغول فعالیت است كه برخی از كارها و فعالیتهای ایشان در آنجا عبارت است از:
زدودن شبهات و تهمت ها از چهره پر فروغ اسلام _ جهالت زدایی و ترغیب مسلمانان و پیروان اهل بیت برای از بین بردن فقر مادی و معنوی و تحجر و خرافه پرستی _ تنش زدایی، خشونت ستیزی _ تقویت روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و جماعات و رسیدگی به امور فرهنگی عقیدتی شیعیان _ برقرار كردن ارتباط با مراكز علمی، فرهنگی، عبادی و اساتید و مبلغان شهیر و نویسندگان معروف _ سركشی به مدارس، یتیم خانه ها و مراكز سالمندان در كشورهای جنوب شرق آسیا و …..
همچنین اولین موسسه بین المللی درالقرآن توسط وی در بنگلادش و سریلانكا تاسیس و به ثبت رسیده است و اقدام برای ثبت آن در دیگر كشورها ادامه دارد.
كشورهایی چون سنگاپور، استرالیا، اندونزی، ویتنام، فیلیپین و كامبوج نیز از آیت الله شاهرخی دعوت كرده اند كه ایشان به خاطر وضعیت سنی و جسمی نتوانسته اند دعوت آنها را اجابت كنند.شبستان