تبیان، دستیار زندگی
شهید رجایی : جلسه هیئت دولت به طور منظم هفته ای 3 روز و هر جلسه به مدت حداقل 5 ساعت برگزار می شود که البته در صورت لزوم و ضرورت جلسه اضطراری نیز می گذاریم . . .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک روایت از دولت رجایی/فیلم نوشت

شهید رجایی : جلسه هیئت دولت به طور منظم هفته ای 3 روز و هر جلسه به مدت حداقل 5 ساعت برگزار می شود که البته در صورت لزوم و ضرورت جلسه اضطراری نیز می گذاریم . . .

ع. امانی - بخش سیاست تبیان

دولت، رجایی، شهید رجایی، جلسه هئیت دولت، جلسه اضطراری، محمد علی رجایی، هفته دولت

روایت شهید رجایی از جلسات هیئت دولت خود : "جلسه هیئت دولت به طور منظم هفته ای 3 روز و هر جلسه به مدت حداقل 5 ساعت برگزار می شود که البته در صورت لزوم و ضرورت جلسه اضطراری نیز می گذاریم؛ از این 5 ساعت جلسه ، حدود یک ساعت آن به نماز ، غذا و استراحت اختصاص داده می شود."

  • یک روز از جلسه هیئت دولت دوران شهید رجایییک روز از جلسه هیئت دولت دوران شهید رجایی
  • شهید رجایی

    "محمد علی رجائى" پس از پیروزى انقلاب اسلامى و در سال 1358، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و در زمان وزارت خود موفق به دولتى كردن كلیه مدارس شد. سپس به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى انتخاب گردید و به دنبال تمایل مجلس شوراى اسلامى در تاریخ 1359/5/18 به عنوان اولین نخست وزیر جمهورى اسلامى ایران به مجلس معرفى و با راى قاطع به نخست وزیرى انتخاب شد.

    رجائى در این مسئولیت خطیر، على رغم این كه به فاصله بسیار كوتاهى با توطئه عظیم استكبار جهانى در ایجاد جنگ تحمیلى از سوى رژیم صدام روبرو شد و همچنین كارشكنى هاى بنى صدر و متحدانش و خرابكاری هاى منافقین و ساواكیها را در پیش رو داشت ، اما توانست به بهترین وجه از عهده انجام وظایف و مسئولیت هاى سنگین خود بر آید.
    به دنبال عزل بنى صدر از ریاست جمهورى ، شهید رجائى با راى اكثریت مردم محرومى كه شاهد تلاش هاى صادقانه (این فرزند صدیق ملت و مقلد با وفاى امام (ره) ) بودند به ریاست جمهورى انتخاب شد. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامى كه توان تحمل وجود این مایه امید مستضعفان و عنصر ارزشمند و دلسوز را نداشتند در هشتم شهریور ماه 1360 او را به همراه یار قدیمى اش شهید باهنر در انفجار دفتر نخست وزیرى به شهادت رساندند.