تبیان، دستیار زندگی
قه  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چهل و چهارمین شماره فصلنامه «فقه» كاوشی نو در فقه اسلامی را در 248 صفحه منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، چهل و چهارمین شماره فصل‌نامه «فقه» از سوی دف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهل و چهارمین شماره فصلنامه فقه

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چهل و چهارمین شماره فصلنامه «فقه» كاوشی نو در فقه اسلامی را در 248 صفحه منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، چهل و چهارمین شماره فصل‌نامه «فقه» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بازار آمد.
«شبیه سازی انسانی از دیدگاه شیعه» به قلم دكتر سید حسن اسلامی عنوان مقاله آغازین شماره جدید «فقه» می‌باشد كه در آن نویسنده در تحلیلی به مفهوم و فرایند شبیه سازی و ارائه دیدگاه شیعه در این مقوله پرداخته است.
فصلنامه «فقه» در ادامه گزارشی با عنوان «مباحث رؤیت هلال» نوشته حجت الاسلام رضا مختاری ارائه كرده است كه در آن نویسنده با مطرح نمودن پرسش‌هایی چون آیا ماه مبارك رمضان همیشه كامل و سی روز است یا این كه برخی سال‌ها 29 روز است؟ اگر روز سی‌ام ماه، هلال پیش از زوال رؤیت شود، آیا آن روز از ماه جدید به شمار می‌رود و به سان آن است كه شب پیش، هلال رؤیت شده باشد؟ و مانند آن به پاسخ‌گویی آنها پرداخته است.
از دیگر عناوین موجود در این شماره نشریه فقه می‌توان به عناوینی چون: نگاهی به حقوق عابر پیاده و راننده در فقه و حقوق مأخذ شناسی شبیه سازی در جهان و درنگی در مالكیت معنوی اشاره كرد.