تبیان، دستیار زندگی
شه  بیستمین نشست فصلانه مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل این پژوهشگاه برگزار شد. مهم‌ترین دستور این نشست بحث و بررسی درباره راهكارهای اجرای برنامه‌های جنبی گروه‌های علمی و پژوهشكده‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیستمین جلسه هم‌اندیشی مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

بیستمین نشست فصلانه مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

مهم‌ترین دستور این نشست بحث و بررسی درباره راهكارهای اجرای برنامه‌های جنبی گروه‌های علمی و پژوهشكده‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.
در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی رشاد، مسوول پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این پژوهشگاه به‌عنوان محور و مدار اصلی برنامه‌ها، بر اهتمام جدّی به برنامه‌های جانبی و راهكارهای اجرای آنها تاكید كرد.
در ادامه مدیران حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر درباره چگونگی اجرای برنامه‌های جنبی از جمله كرسی‌های نظریه‌پردازی و جلسات نوآوری، نقد و مناظره علمی، ترجمه آثار به زبان‌های بین‌المللی، برگزاری همایش‌های علمی و دوره‌های آموزشی، دعوت از چهره‌های علمی غرب و حضور فعال در همایش‌های بین‌المللی و داخلی، ارسال مقاله برای مجلات معتبر علمی و بین‌المللی، تشكیل انجمن‌های علمی در حوزه‌های تخصصی، برگزاری جلسات معرفی و نقد كتاب پرداختند.
در این جلسه، همچنین با برگزاری مراسم تودیع حجت‌الاسلام غلامی، معاون سابق امور پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از خدمات و فعالیت‌های وی در دوران تصدی این معاونت تقدیر به‌عمل آمد.
بر اساس این گزارش بیستمین جلسه هم‌اندیشی مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام نتایج دومین جشنواره دوسالانه علامه طباطبایی ـ ره ـ و همچنین تقدیر از آثار برتر كانون اندیشه جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و اهدای جوایز به برگزیدگان پایان یافت.رسا