تبیان، دستیار زندگی
ج)  حضرت آیت الله نوری همدانی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به نامه دوم حضرت ولی عصر ـ عج ـ به شیخ مفید ـ ره ـ وحدت قلوب شیعیان را یكی از عوامل اصلی تعجیل در فرج امام زمان ـ عج ـ برشمردند. به گزارش خبرنگار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحدت شیعیان؛ رمز ظهور امام زمان (عج)

حضرت آیت الله نوری همدانی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به نامه دوم حضرت ولی عصر ـ عج ـ به شیخ مفید ـ ره ـ وحدت قلوب شیعیان را یكی از عوامل اصلی تعجیل در فرج امام زمان ـ عج ـ برشمردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود درباره شخصیت و خدمات شیخ مفید ـ ره ـ فرازهایی از نامه دوم حضرت مهدی ـ عج ـ خطاب به این عالم برجسته را قرائت كردند و اظهار داشتند: در این نامه كه در سال 412 هـ ق نگاشته شده است شیخ مفید با عنوان عبد صالح، ناصر حق و دعوت كننده به خدا با كلامی از روی راستی خطاب شده است و پس از سلام و تحیت به وی آمده است: ما از ستمی كه از سوی دشمنان بر شما روا می‌شود آگاهیم. به دوستداران ما بگو وجوه شرعیه خود را بپردازند و كسانی كه در این راه بخل بورزند زیان می‌بینند.
ایشان بر اهمیت پرداخت خمس، زكات و سایر وجوه شرعیه تأكید كردند و افزودند: اقامه دستورات الهی نیازمند صرف هزینه‌هایی است كه این هزینه‌ها از طریق پرداخت وجوه شرعه توسط مسلمین تأمین می‌شود.
این مرجع تقلید فراز برجسته نامه دوم را سفارش حضرت صاحب الامر ـ عج ـ به وحدت كلمه شیعیان دانستند و گفتند: حضرت مهدی موعود ـ عج ـ در قسمتی از این نامه می‌فرمایند كه اگر قلوب شیعیان برای برپاداشتن دستورات الهی متحد شود در امر ظهور یك روز تأخیر نمی‌افتد.
ایشان پایه و اساس آمادگی برای ظهور امام زمان ـ عج ـ را حفظ وحدت و یكپارچگی قلمداد كردند و افزودند: اساساً اتحاد، پایه هر پیشرفت و جنبشی است. نخستین گامی كه پیامبر اكرم ـ ص ـ برای دعوت به اسلام برداشتند همان ایجاد الفت میان قبایل عرب بود.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه 103 سوره مباركه آل عمران، كه مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می‌كند، گفتند: در روایت آمده است كه مؤمن نسبت به مؤمن مانند مصالح ساختمان است كه در كنار هم بنای امت اسلامی را تشكیل می‌دهند.
این مرجع تقلید در پایان گفتند: امام خمینی ـ ره ـ دو عامل را سبب پیروزی مردم در نهضت اسلامی می‌دانستند؛ اسلام‌خواهی و اتحاد.